Irakaslearen ikuspegi psikopedagogikoaren eragina idazketa prozesuaren hastapenetan: Avellaneda, Etorkizuna eta Eguzkibegi ikastetxeetako kasuen azterketa
Laburpena
EUSKARA LABURPENA:Haurrek hizkuntza idatzia nola barneratzen duten eta irakasteko metodorik egokiena zein izan daitekeen inguruko eztabaida egon izan da aspalditik. Gai horri buruz, haurrek idazketaz egiten duten jabekuntza prozesuan irakasleen ikuspegi psikopedagogikoek zer nolako eragina duten haurrengan ikertu dugu.
Ikerketaren alde kualitatibo eta kuantitatiboei erreparatuz, metodologia berritzaileen aplikazio ezberdinak egiten dituzten Bizkaiko Avellaneda, Etorkizuna eta Eguzkibegi ikastetxeetan ikerketa sinkroniko bat eraman dugu aurrera. Lanerako lagina HHko etapako 5 urteko gelan dauden 55 ikaslek eta 6 irakaslek osatu dute.
Emaitzek adierazten dutenez, ikuspegi tradizionalean heziak dauden haurrek idazkeraren alde figuratiboekiko ziurtasun handiagoa erakusten dute eta eredu eraikitzailean hezitakoek, berriz, komunikazio gaitasun handiagoa dute. Eredu bakoitzak bere indar-guneak eta ahulguneak izateak zaildu egiten du eredu baten egokitasuna nabarmentzea. RESUMEN CASTELLANO:La polémica acerca de la manera en la que los niños interiorizan el lenguaje escrito y cuál es el mejor método de enseñanza ha existido desde siempre. Así, hemos investigado la influencia que ejerce el enfoque psicopedagógico del profesor en el proceso de aprendizaje del lenguaje escrito por parte del niño.
Se presenta una investigación cualitativa y cuantitativa, que se ha realizado llevando a cabo una investigación sincrónica en los colegios Avellaneda, Etorkizuna y Eguzkibegi de Bizkaia, los cuales aplican diferentes metodologías innovadoras. El grupo de muestreo lo han completado 55 estudiantes que están en la clase de 5 años de Infantil y 6 profesores.
Los resultados reflejan que los niños y niñas con los que se ha aplicado un planteamiento tradicional presentan mayor seguridad ante a los aspectos figurativos del lenguaje, mientras que los niños con los que se ha utilizado un planteamiento constructivista, muestran una mayor capacidad comunicativa. El hecho de que cada modelo tenga sus puntos fuetes y débiles, dificulta obtener conclusiones claras sobre la idoneidad de un único método. ABSTRACT:It has always existed controversy about the way kids acquire written language and the best teaching method for it. In this study, it has been studied the influence of the teacher´s psycho pedagogical perspective on the written language learning process of kids.
The investigation has been both qualitative and quantitative, and it has been carried out making a synchronous research in Avellaneda, Etorkizuna and Eguzkbegi schools, located in Bizkaia, which apply different innovative methodologies. The sample group has been composed of 55 students (5 year old classroom) and 6 teachers.
The results indicate that kids that have been brought up with a traditional approach feel more confident about figurative aspects of the language, while the ones brought up with a constructivism approach develop more communicative skills. The fact that each one has its pros y and cons makes it difficult to decide which the most suitable one is.