Zientzien irakaskuntza: Argumentazio gaitasuna eta datuen erabilera sustatzeko esku-hartze proposamen berritzailea
Date
2015-01-19Author
Hernández Bilbao, Leire
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Gaur egun, konpetentzia zientifikoen garapena Lehen Hezkuntzako eskolan gutxi garatuta eta eztabaidagarria den gaia da. Ikasleek kultura zientifikoan murgiltzeko forma aurkitu eta, bereziki, argumentazio gaitasuna garatzen laguntzea, zientziak hitz egiteko aukerak emanez, ez da batere arrunta gure eskoletan. Esku-hartze berritzaile hau egoera honi aurre egiteko eta arazoari irtenbide bat bilatzeko diseinatuta izan da. Honen bidez, Lehen Hezkuntzan zientzienganako interesa sustatzen saiatzen da, zientziako klaseetan datuen erabilerari eta argumentazioari lehentasuna emanez. Ekimena 2013-2014ko martxoan jarri da martxan. El desarrollo de las competencias científicas en la escuela primaria es, hoy en día, un tema poco desarrollado y muy controvertido. Encontrar la manera de sumergir a nuestros alumnos en la cultura científica y, más concretamente, ayudarles a desarrollar la competencia argumentativa ofreciéndoles ocasiones para hablar ciencias no es algo habitual en nuestras escuelas. Esta intervención innovadora ha sido diseñada para hacer frente a esa situación y dar una posible solución al problema. A través de ella, se trata de fomentar el interés por las ciencias en la Educación Primaria, dando prioridad al uso de datos y a la argumentación en las clases de ciencias. La actividad ha sido puesta en práctica durante el mes de marzo del curso escolar 2013-2014. The development of scientific competence in primary school is still a controversial issue that is not very studied. Finding the way to introduce our students in the scientific culture and, helping them to develop the reasoning competence to talk about science is quite uncommon in our schools. This innovative intervention has been designed to face this situation and give a possible solution to this trouble. Through this intervention we try to promote the students’ interest in science in primary education, giving priority to the data usage and argumentation in science class. The activity has been put into practice during March in the 2013/2014.