Lehiaketako motor baten erditxasiaren diseinua
Fecha
2015-02-04Autor
Arratibel Begiristain, Mikel
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
[EU]Proiektu honek lehiaketarako moto baten erditxasia garatzen du, baita txasira lotuta egongo den modua ere.
Erditxasia pieza estruktural bat da eta nahiz eta agian beharrezkoa ez izan lehiaketako moto batean, izan ere hauetan pilotuek ipurdia oso aurrean kokatzen dute pisua txasira bideratuz, moto guztiek duten atal bat da eta pertsonaren pisua eta honek egiturari eragiten dizkion indar eta esfortzuak eusteko erabiltzen da. Kasu batzuetan txasiaren beraren barnean egoten da zati hau eta beraz dena pieza bat izaten da, baina gure kasuan biak, erditxasia eta txasia elkarri lotuta egongo dira.
Hasteko erditxasi hau zein eratara fabrikatua izan daitekeen aztertuko da(hodi, txapa…), eta modu bakoitzaren abantailak eta desabantailak ikusi beharko dira azkenik nola egingo den aukeratzeko. Honela gure piezaren eboluzio bat emango da guk behar ditugun exijentzia teknikoak bete ditzan eta ekonomikoki ere bideragarria izan dadin.
Amaitzeko pieza bere lekuan bermatzeko beharko diren elementu laguntzaileak ere kalkulatu edo aukeratu beharko dira, lehiaketan dugun portaera guk nahi duguna izan dadin. [ES]Este proyecto representa el diseño de un semichasis de moto de competición y también el modo en el que estará sujetada a la moto.
El semichasis es una pieza estructural de la moto y aunque en motos de competición no sea tal vez necesaria, puesto que el piloto se coloca muy adelantado en la moto y está apoyado en el chasis, es una parte que todas las motos tienen y su función es transmitir las fuerzas por el peso y de inercia que ejerce el piloto sobre la moto. A veces el chasis lleva incluido ya el semichasis por lo que es una única pieza pero en nuestro caso serán dos piezas distintas unidas entre ellas. Para empezar se tendrá que analizar las diferentes formas en las que se puede llevar a cabo el proyecto (de chapa, tubos…) y se compararan diferentes materiales, procesos de fabricación… al final se tendrá que elegir la que parece mejor técnica y económicamente y se irá progresando hasta dar con la mejor solución posible.
Para acabar también habrá que calcular la forma en que la pieza está unida al chasis. [EN]This project contains the design of a half chassis to incorporate in a motorcycle of competition and also the way it is supported to the chassis.
The half chassis is an structural part of a motorcycle and although it´s maybe not necessary in a competition motorbike, because the pilot in this races goes in an aerodynamic position and stands supported by the chassis, it´s a part that every motorbike has and it´s function is to transmit every forces, inertial or gravitational, that the pilot creates. Sometimes the chassis and the half chassis are one piece, instead of, as in our case, being two pieces that are fixed with each other somehow.
First of all it´s necessary to compare all the ways that this project can be done (pipes, sheet…) and all the materials that can be used, fabrication processes… finally there will have to choose the best option economically and technically and all the process will be analyzed and improved to reach our final result.