Mostrar el registro sencillo del ítem
Euskal aditz jokatua: gertaeren gaineko ikuspegi sistema (edo TAM sistema
dc.contributor.advisor | Korta Carrión, Kepa | |
dc.contributor.author | Coterón Agorria, Ibon | |
dc.contributor.other | Filosofía;;Filosofia | es |
dc.date.accessioned | 2015-11-04T11:15:15Z | |
dc.date.available | 2015-11-04T11:15:15Z | |
dc.date.issued | 2015-07-24 | |
dc.date.submitted | 2015-07-24 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10810/16026 | |
dc.description | 395 p. | es |
dc.description.abstract | Euskal aditz jokatua: gertaeren gaineko ikuspegi sistema (edo TAM sistema). Euskal aditz jokaera oparoa eraikita dago marka morfologiko gutxiren gainean. Pertsona eta numero markaz kanpokoak tempus-aspektu-modu sistemari dagozkio. Hortaz, badaude gai morfologiko bi (hurbila eta urruna) eta beste zenbait hizki, zeinen esanahia azaldu beharra dagoen, hala nola -n atzizki polisemikoa (menderagailua izan daitekeena baina baita iraganaldiaren marka eta zenbait hortatiborena), eta berarekin oposizioan ager daitezkeenak (suposakarizko ba-, zentzu anitzeko -(te)ke...). Zenbait adizkik marka horietakoren bat behar dute gramatikalki zuzenak izateko, beste batzuek ez. Euskal tempus-aspektu-modu sistemaren azalpen egoki bat eman daiteke berau ulertuz gertaeren gaineko ikuspegi sistema bat gisa, Alan Kingek (1993) proposaturiko zentzuan. Horretarako baliatuko naiz egokitu ditudan pentsalari bion ekarpenez: Lars Johansonenaz (2000) aspektu-aldizkotasunaren inguruan eta Marvin Harek (1952, 1989, 2003...) hizketa egintzen teoriari egindakoaz. | es |
dc.language.iso | eus | es |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
dc.subject | philosophy | es |
dc.subject | filosofía | es |
dc.title | Euskal aditz jokatua: gertaeren gaineko ikuspegi sistema (edo TAM sistema | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | es |
dc.rights.holder | (c)2015 IBON COTERON AGORRIA | |
dc.identifier.studentID | 211494 | es |
dc.identifier.projectID | 14337 | es |
dc.departamentoes | Filosofía | es_ES |
dc.departamentoeu | Filosofia | es_ES |