Joko Sortzailea haur hezkuntzan: DBH-ko Marrazketa Teknikoko ikasleek, prozesu sortzailearen bidez sortutako Haur Hezkuntzarako jokoa
Laburpena
[eus] Lan honen ikerkuntza gaia sormena da. Ibilbide honetan, sormena ardatz eta oinarri hartuz, DBH-ko Marrazketa Teknikoko ikasleek Haur Hezkuntzako umeentzat bideratutako Formak jokoa asmatu dute. Bi erronka nagusi izan ditu lan honek: alde batetik, DBH-ko ikasleekin batera, aholkulari lanak eginez, jokoa eraikitzeko prozesu sortzaile bat aurrera eramatea. Bestetik, HH-ko umeentzat joko sortzaile bat formulatzea. Joko honen helburu nagusiena pertsona guztiengan existitzen den sormen gaitasuna bultzatzea, sustatzea eta garatzea izan delarik. Bidean azaldu diren erronkei aurre egin eta konponbidea topatzerako orduan, egilearen Haur zein Bigarren hezkuntzako hezitzaile perfil bikoitza ezinbesteko tresna izan da. Ikuspuntu bikoitz honek, sormenaren txertatzea hezkuntzako fase bakoitzari egokitzea ahalbidetu du, hezkuntza prozesu globala dela argi izanik. [es] Este trabajo tiene como tema de estudio la creatividad. En este recorrido, teniendo como eje y base la creatividad, los estudiantes de Dibujo Técnico de la ESO han inventado el juego llamado Formas dirigido al alumnado de Educación Infantil. A lo largo de este trabajo han surgido dos grandes retos: por un lado, realizando trabajos de asesoramiento, llevar a delante un proceso creativo con el alumnado de la ESO, para poder crear un juego. Por otro lado, la formulación de un juego creativo para el alumnado de Educación Infantil. El objetivo principal de este juego ha sido promover, fomentar y desarrollar la capacidad creadora que en toda persona existe. El doble perfil de la autora como educadora Infantil y de Secundaria han sido una herramienta indispensable para el afrontamiento y resolución de los retos surgidos a lo largo del proceso. Más aún, a la hora de adecuar la inserción de la creatividad a cada fase educativa teniendo en mente que la educación es un proceso global. [en] This work is themed studio creativity. On this tour based on creativity, secondary school students of technical drawing have invented the game called Forms aimed at students in kindergarten. Throughout this work there have been two major challenges: firstly, the performing advisory works, with the addition of the creative process with secondary school students to create the type of game mentioned. The second challenge which presents itself was the development of a creative game for students in kindergarten. The primary objective of the game in question aspires to be the promotion, encouragement and the development of the creative potential that resides within every person. The double profile of the author, educator and of the Secondary school Children have been an indispensable tool for coping with and the resolution of the challenges which have arisen throughout the process. Furthermore, when introducing creativity to each stage of the educational process it is vital to bear in mind, that education is a global process.