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dc.contributor.advisorAguirrebeitia Celaya, Josu ORCID
dc.contributor.authorTorre Etxebarria, Mikel
dc.contributor.otherE.T.S. INGENIERIA-BILBAOes
dc.contributor.otherBILBOKO INGENIARITZA G.E.T
dc.date.accessioned2016-11-08T17:34:18Z
dc.date.available2016-11-08T17:34:18Z
dc.date.issued2016-11-08
dc.date.submitted2016-07
dc.identifier.otherTFG 2016-86
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/19494
dc.description.abstract[EU]Gradu Amairako Lan honetan aplikazio eolikoentzako errodamenduen abiatze momentuaren analisia egingo da. Izan ere, errodamenduetan zurruntasuna eta doitasuna lortzeko helburuarekin pistak uzten duten lekua baino handiagoak diren bolak erabiltzen dira, hau da, prekargatu egiten dira. Prekarga horrek abiatze momentu handiak eragiten ditu. Ondorioz, garrantzitsua da aurretik diseinatzen den prekarga horrek eragingo duen marruskadura momentua jakitea, sistema mekanikoaren eta errodamenduaren optimizazio lortzeko. Abiatze momentuaren kalkulurako formula enpiriko bat garatuko da. Formula hau lortzeko, alde batetik, FEM programa baten bidezko kalkuluen emaitzak hartuko dira kontutan eta bestetik, benetako errodamendu batean egingo diren entsegu esperimentalen emaitzak. Entseguak egiteko enpresa batera joango da, eta bertan enpresak eskainitako errodamendu batean behar izango diren entseguak egingo dira. Bi irizpideetako emaitzak kontutan harturik formula enpiriko bakar bat lortuko da.es
dc.description.abstract[ES]En este Trabajo de Fin de Grado se va a analizar el momento de arranque de rodamientos para aplicaciones eólicas. Con el objetivo de aumentar la rigidez y la precisión de los rodamientos se suelen utilizar bolas de mayor tamaño que él que dejan libre las pistas, es decir, se suelen precargar. Por el contrario esa precarga puede causar grandes momentos de arranque. Por eso, es importante poder saber ese momento de fricción con anterioridad para poder optimizar tanto los sistemas mecánicos como el propio rodamiento. Para el cálculo del momento se va a desarrollar una fórmula empírica basada por un lado en cálculos realizados por un programa de Elementos Finitos y por otro en los resultados obtenidos en ensayos experimentales realizados con un rodamiento de verdad. Teniendo en cuenta todos los resultados se va a proceder a la obtención de una única fórmula empírica.es
dc.description.abstract[EN]This End of Grade Work consists on studying the necessary breakout torque in slewing bearings for wind power generation applications. In order to increase the rigidity and accuracy, this type of bearings are usually used with bigger balls than the raceway, that is to say, they are usually preloaded. This preloading can cause big breakout forces, so it is important to calculate this friction torque before, in order to optimize the mechanical elements and the bearings. In order to calculate this forced an empirical formula will be developed. This formula will be based on one hand, on calculations of FEM programmes and on the other, in the results obtained in experimental testing made with a true bearing. Given all results will proceed to obtain a single empirical formula.es
dc.language.isoeuses
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesses
dc.subjectrodamientoses
dc.subjecteolicaes
dc.subjectelementos finitoses
dc.subjectbolaes
dc.subjectabiatze momentuaes
dc.titleAplikazio eolikoentzako errodamenduen abiatze marruskadura momentuaren kalkulua FEMen eta entsegu esperimentalen bidez. Formula enpirikoaren lorpenaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.contributor.degreeGrado en Ingeniería en Tecnología Industrial;; Industria Teknologiaren Ingeniaritzako Gradua


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