Afrikatuen ahoskera faktore sozialen arabera haur hezkuntzan
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Data
2016-12-29Egilea
Lopez de Uralde Zarraga, Garazi
Laburpena
[EUS] Gradu Amaierako Lan honetan afrikatuen ahoskera aztertu da Haur Hezkuntzako haurretan, haien adina, generoa eta ama hizkuntza aintzat hartuta. Lanaren helburua, eta lana burutzeko egindako ikerketarena, faktore sozialek haurren afrikatuen ahoskeran duten eragina aztertzea izan da. Horretarako, Haur Hezkuntzako bi adin tartetako informatzaileei grabaketak egin zaizkie bakoitzak “tx” /t∫/ eta “tz” /ts/ noiz ahoskatzen zuen neurtuz. Azterketan afrikatuak gauzatzeko orduan generoa eta ama hizkuntza aldagai esanguratsuak direla nabarmendu da. [ES] En este Trabajo de Fin de Grado se ha analizado la pronunciación de las africadas en niñas y niños de educación infantil teniendo en cuenta la edad, el género y la lengua materna de cada niño y niña. El objetivo del trabajo y de la investigación llevada a cabo para realizar el trabajo ha sido analizar la influencia de diferentes factores sociales a la hora de que las niñas y los niños pronuncien las africadas. Para ello se realizaron grabaciones de dos grupos de edad de educación infantil para constatar cuando pronunciaban “tx” /t∫/ y “tz” /ts/. En la investigación ha destacado la influencia del género y de la lengua materna como factores significativos a la hora de realizar africadas. [EN] In this grade-end report it has been analysed the pronunciation of the affricates on boys and girls of pre-school education, keeping in mind the age, gender and mother tongue of each boy and girl. The aim of the report and the research made for it has consisted in analyse the influence of different social factors when girls and boys make the affricates. Two different age group of pre-school education children were recorded to measure when they made “tx” /t∫/ y “tz” /ts/. The research has emphasised the influence of the gender and mother tongue as significant factors when pronouncing the affricates.