Asperger Sindromea duten umeak lehen hezkuntzan: Asperger sindromeari buruzko irakasleen jarrera aztergai
Laburpena
[EUS] Asperger sindromea nahiko gai ezezaguna izaten da Hezkuntzan. Irakasle askok ez dute sindrome honi buruzko ezagutzarik eta honek kalte handiak ekartzen dizkie hura pairatzen duten ikasleei. Beraz, lan honen helburua irakasleek Asperger sindromeari buruz dituzten jarrerak aztertzea da, baita ikasle hauekin aritzeko laguntza ematea ere. Horretarako, sindromeari buruzko hurbilpen teoriko bat burutu ostean, 16 irakaslek betetako inkesta baten bidez, maisu/maistrek sindrome honen inguruan dituzten ezagutzak, sentimenduak eta portaerak aztertu dira, emaitzek kasu askotan irakasleen artean egoten den Asperger sindromeari buruzko formakuntza falta egiaztatzen dutelarik. Hortaz, maisu eta maistrei laguntza eskaintzeko asmoz, ikasle hauekin gelan jokatzeko orientabideak ematen dira. [ES] El síndrome de Asperger es un tema bastante desconocido en la Educación. Muchos/as docentes no tienen conocimientos sobre este síndrome y esto perjudica a los/as alumno/as que lo padecen. Por tanto, el objetivo de este trabajo es examinar las actitudes de los/as maestros/as hacia el síndrome de Asperger, así como darles ayuda para trabajar con estos/as alumnos/as. Para ello, tras llevar a cabo un acercamiento teórico sobre el síndrome, mediante una encuesta realizada a 16 docentes, se han investigado los conocimientos, sentimientos y conductas de los/as profesores/as en relación a este síndrome, resultados que demuestran la falta de formación de muchos/as profesores/as sobre él. Así, para ayudar a los/as maestros/as, se ofrecen pautas para actuar en el aula con estos/as alumnos/as. [EN] The Asperger syndrome is a quite unknown topic in the Education. A lot of teachers do not have knowledge about this syndrome and this is harmful for students who endure it. So, the aim of this project is to examine the attitudes teachers have about this syndrome, as well as to give them help in order to work with these students. To that end, after carrying out a theoretical basis, teachers´ knowledge, feelings and attitudes towards Asperger syndrome have been investigated by conducting a survey 16 teachers have answered. The results verify the lack of training about the Asperger syndrome some teachers have. So, in order to help them, certain guidelines to act inside the classroom with these students are offered.