Ikasleen laburpena aztergai, lehen hezkuntzan: testu luzera, koherentzia erlazioak, gai nagusia
View/ Open
Date
2016-12-29Author
Atutxa Barrenetxea, Unai
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Ikasleek eskoletan testuak irakurtzen dituzte, ondoren testu horiekin dagozkien ulermen-ariketak egiten dituzte eta sarri askotan erlaziozko diskurtso-egitura (koherentzia) ez da kontuan hartzen. Artikulu honetan Lehen Hezkuntzako ikasleek egindako laburpenen bidez testu bat nola ulertzen duten aztertzen dugu. Horretarako, irakasleen eta ikasleen laburpenekin corpus bat eratu dugu. Ikasleen laburpenak irakasleen laburpenekin konparatu ditugu erlazio-egituran dauden ezberdintasunak deskribatzeko eta jakiteko ikasleek testuak nola ulertzen dituzten laburpenen bitartez. Laburpen-testuak ebaluatzeko Egitura Erretorikoaren Teoriako (RST) honako fenomeno hauek baliatu ditugu: i) testu-luzera, ii) diskurtso-egiturako gai nagusia eta iii) erlaziozko diskurtso-egitura. Lortutako emaitzek erakusten dute ikasleek testuak laburtzen badakitela, baina zailtasunak dituztela testuko ideia nagusia identifikatzerako orduan eta horrek testuaren erlazio-egiturari eragiten diola. [EN] Students make understanding-exercises after reading texts and they do not take into account usually the relational discourse struture. In this article, we analyse how students understand the text in summarising texts. To do this, we build a corpus with stundents and teachers sumaries. These sumaries (students and teachers sumaries) were comparated in order to describe the differences of relational discourse structure and also to know how students understand the texts when they have to summarise them. Following Retorical Structure Theory (RST) we have evaluate the summarised texts, checking the following phenomena:i) the length of the text, ii) the main topic of the text and iii) the relational discourse structure. Results show that students know how they have to summarise texts but they show difficulties to identify the main topic or idea of texts and, therefore, this affects coherence and the relational discourse structure.