Lehen hezkuntzako 5. mailako ikasleek dituzten pertzepzioak etorkizuneko ikasketei eta lanbide bokazioei buruzkoak generoaren ikuspuntutik
Fecha
2017-01-09Autor
Castresana González, Saida
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
[EUS] Gaur egun oraindik sexismoaz kutsaturiko gizartean bizi gara. Jakina da 5. Mailako ikasleen etorkizuneko ikasketei buruzko aurreideiak genero estereotipoz kutsatuta izaten hasten direla. Hori dela eta, lan honen xedea da Lehen hezkuntzako 5. mailako ikasleek dituzten pertzepzioa etorkizuneko ikasketei eta lanbide bokazioei buruzkoak ezagutu eta aztertzea generoaren ikuspuntutik. Horretarako hainbat adituen ikerketen emaitzak kontuan hartu dira eta ikastola bateko 5. mailako bi geletan ikerketa kuantitatibo xume bat aurrera eraman da. Ateratako emaitzak kontuan hartuz, planteatutako helburuei eta galderei erantzuna eman zaizkie. Lan hau etorkizunean hezkidetzaren garrantzia azpimarratzeko lagungarria izan daiteke. [ES] Como bien se sabe, todavía nuestra sociedad está contaminada por el sexismo. Se sabe que la ideas previas que tiene el alumnado de 5º de primaria sobre sus futuros estudios y profesiones empiezan a estar sesgadas por los estereotipos de género. Por ese motivo, el objetivo de este trabajo ha sido conocer y analizar las percepciones que tienen las y los escolares de 5º de primaria sobre sus vocaciones académico-profesionales, desde una perspectiva de género. Para ello, se han tenido en cuenta los resultados de varios estudios y se ha hecho una pequeña investigación cuantitativa en dos aulas de 5º curso. En base a los resultados obtenidos, se ha dado respuesta a los objetivos y preguntas planteadas en la investigación. Este trabajo puede ser útil en un futuro para destacar la importancia de la coeducación. [EN] Nowadays, our society is contaminated by sexism. It is known that the prejudices that pupils from 5th year of primary education have about their future studies and professions are based by gender stereotypes. For that reason, the main objective of this work was to know and analyse the perceptions from pupils of 5th grade about studies and labour vocations, from a gender perspective. In order to that, it has been taken into account information of various studies and it has been done a quantitative small research in two classrooms of 5th year. Based on obtained conclusions, the hypotheses and questions raised in the investigation have been answered. This work can be useful to emphasize the importance of coeducation in the future