Xavier Dolan zinema postmodernoaren baitan: zinema nortasun propioaren irudikapen gisa. J’ai tué ma mère (2009) eta Les Amours imaginaires (2010)
Fecha
2017-07-05Autor
Macazaga Conde, Ander
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[EUS] Xavier Dolan zuzendari quebectarraren zinemaren lehen bi filmak (J’ai tué ma mère, 2009 eta Les Amours imaginaires, 2010) aztertzen dira ikerketa honetan, zinegile gazteak zinema bere nortasun eta identitate propioaren adierazle gisa nola erabiltzen duen erakutsiz. Postmodernismo zinematografikoan testuinguratuz, Dolanek zinemaren historiatik, baina baita gainerako arteetatik (literatura, musika, pintura…) ere hartutako erreferentziak identifikatzen dira, guztiak ere bere nortasunaren isla izanik, bere pelikulek duten estilo definitu eta pertsonala finkatzen dutela defendatzen da. Hala, François Truffaut zinegile frantziarraren eragina nabarmentzen da lanean: Les 400 Coups (1959) eta Jules et Jim (1961) konparatzen dira Dolanen lehen bi filmekin, eta horrela, zuzendari quebectarrak eratutako diptiko pertsonala defendatzen da. Horretarako, Dolanen bi film hauek adinaren arabera banandutako bi nortasun krisien arabera sailkatzen dira: nerabezaroa (eta krisi familiarra) eta gaztaroa (maitasun krisia). [ES] En la presente investigación se analizan las dos primeras películas (J’ai tué ma mère, 2009 y Les Amours imaginaires, 2010) del cineasta canadiense; Xavier Dolan, demostrando que el joven director utiliza el cine como representación de su propia identidad. A partir de su posicionamiento en el cine postmoderno, la investigación identifica cómo defiende su estilo personal e inconfundible, recogiendo distintas referencias de la historia del cine y de las distintas disciplinas del arte (literatura, música, pintura…) y representando su propia identidad. También se remarcará la influencia del cineasta francés François Truffaut, comparando sus Les 400 Coups (1959) y Jules et Jim (1961) con los dos primeros films de Xavier Dolan. De esta manera, se defenderá el díptico compuesto por dichos films, que se manifiestan como dos crisis de identidad divididos en dos etapas de la vida: la adolescencia (crisis familiar) y la juventud (crisis en el amor). [ENG] This present research analyzes J’ai tué ma mere, 2009 and Les Amours imaginaires, 2010, the two first movies directed by the young filmmaker of Quebec Xavier Dolan, proving he uses cinema as a representation of his own identity. Surrounded by postmodern cinema, Dolan’s personal and defined style was developed influenced by the history of cinema and other artistic disciplines (literature, music, painting…). Furthermore, the influence by French filmmaker Francois Truffaut will be noted by comparing his Les 400 Coups and Jules et Jim with Dolan's two first films. That way, the diptych composed by the films mentioned, which are presented as two identity crisis divided by two close life phases; adolescence (familiar crisis) and youth (love crisis), will be defended.