Gizarte hezitzaileen genero estereotipoak ume eta nerabeen ikuspuntutik: Oinarrizko Programa Orokorreko Bizkaiko harrera etxe baten kasua
Laburpena
[EUS] Ikerketa honen helburua Oinarrizko Programa Orokorreko harrera etxe bateko adingabekoek haien gizarte hezitzaileengan antzematen dituzten genero estereotipoen pertzepzioa identifikatzea da. Genero estereotipoen pertzepzioa harrera etxeko adingabekoen adinaren eta sexuaren arabera aztertu da. Horretarako izaera kualitatiboko ikerketa bat diseinatu da eztabaida taldeen teknika erabiliz. 7 eta 17 urte bitarteko hamar umek zein nerabek parte hartu dute ikerketan eta agresibitatea, laguntzeko prestutasuna, enpatia, soziabilitatea eta lidergoaren estereotipoak aztertu dira. Emaitzek adierazi dute adingabeko guztiek antzematen dituztela genero rolak euren gizarte hezitzaileengan eta ondorioztatu izan da ume bakoitzaren adinaren arabera pertzepzio ezberdinak antzematen direla, baina ez aldiz sexuari dagokiola. [ES] El objetivo de esta investigación se basa en la identificación de los estereotipos de género que los/as menores de un hogar de acogida de la Red Básica tienen sobre sus educadores sociales. La percepción de los estereotipos de género han sido analizados según la edad y el sexo de los/as menores. Para ello se ha diseñado una investigación de carácter cualitativo habiendo utilizado como técnica los grupos de discusión. Los/as participantes han sido menores de entre 7 y 17 años y se han analizado los siguientes estereotipos: la agresividad, la conducta de ayuda, la empatía, la sociabilidad y el liderazgo. Los resultados indican que todos/as los/as participantes identifican los estereotipos de género de sus educadores sociales. Además, dependiendo de la edad estas percepciones varían considerablemente, no en cambio si se analiza por sexo. [EN] The objective of this research is based on the identification of gender stereotypes that underages of a shelter house of the Basic Network have over their social educators. The reception of gender stereotypes has been analyzed according to the age and sex of the children and teenagers. For this purpose a research of qualitative character has been designed having used the technique of discussion groups, Participants were aged between 7 and 17 years and the following stereotypes were analized: aggressiveness, help behavior, empathy, sociability and leadership. The results indicate that all participants identify the gender stereotypes of their social educators. In addition, depending on the age these perceptions vary considerably, but they don’t when sex is analized.