Mundutic: kulturartekotasuna eta eleaniztasuna lantzeko joko didaktiko areagotua
Fecha
2018-05-28Autor
Ortega Arias, Itziar
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[EUS] Lan honen helburua, kultura eta hizkuntza anitzak dituen eta kulturalki, linguistikoki eta teknologikoki behin eta berriz garatzen hari den mundu honetan dauden hutsuneei erantzuna emango dion joko bat diseinatzea eta sortzea izan da. Horretarako, marko teorikoan oinarritutako irizpideak oinarritzat edukiz, merkatuan dauden hainbat jokoren diagnostikoa eraman da aurrera, ikerketa kuantitatibo baten bidez. Ikerketa horrekin lortutako emaitzak argi utzi dute merkatuan ez dagoela gure beharra asetzen duen jokorik, beraz, kulturaniztasuna eta eleaniztasuna bultzatuko duen mahai joko bat diseinatu eta sortu da. Gainera, jokoak errealitate areagotua txertatzen du berrikuntza moduan, horrela, kulturartekotasuna eta teknologia bateratzen eta lantzen dituen jokoa lortuz, ikaskuntza motibagarriago eta esanguratsuago baterako. [ES] El objetivo de este trabajo ha sido diseñar y crear un juego multicultural y multilingüe que dé respuesta a carencias que hay en este mundo culturalmente, lingüísticamente y tecnológicamente cada vez más desarrollado. Para ello, teniendo en cuenta los criterios del marco teórico, se ha llevado a cabo un diagnóstico de varios juegos que hay en el mercado, mediante un estudio cuantitativo. Los resultados logrados con ese estudio han dejado claro que no hay juegos que sacien nuestra necesidad, de manera que se ha diseñado y creado un juego de mesa que fomentara la interculturalidad y el multilingüismo. Además, el juego incorpora realidad aumentada como innovación, logrando así un juego que trabaje la interculturalidad, el multilingüismo y la tecnología, para un aprendizaje más motivador y significativo. [EN] The objective of this report has been to design and create a multicultural and multilingual game that responds to the shortcomings that exist in this culturally, linguistically and technologically increasingly developed world. For that, taking into account the criteria of the theoretical framework, a diagnosis of several games in the market has been carried out, through a quantitative study. The results obtained with this study have made it clear that there are no games that satisfy our need, so a board game has been designed and created to promote interculturality and multilingualism. In addition, the game incorporates augmented reality as innovation, achieving a game that works interculturality, multilingualism and technology, for a more motivating and meaningful learning.