Marketin digitalaren azterketa eta honen eragina musikaren kontsumoan
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Fecha
2018-10-31Autor
Maia Abasolo, Matixa
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Gradu Amaierako Lan honetan bi atal nagusi bereiz daitezke: batetik, marketin digitalaren azterketa egin da, eta baita musikaren sektorearen analisia ere, azken atal honetan azterlana gehienbat musikaren kontsumoan zentratuz. Interneten sorrerak paradigma enpresarial berri bar ekarri du, non komunikazioa eta kontsumitzailearen rola guztiz aldatu diren eta teknologia eta marketin tresna berriak sortzea ahalbidetu den. Testuinguru horretan, aipatutako gaien elementu ezberdinen inguruko gogoeta egin da, marketinak musika kontsumoan duen eragina aztertzeko asmoz. Bigarren zatian, berriz, azterketa enpiriko bat egin da, non aztertu diren Bilboko Ingeniaritza Eskolako 63 ikaslek betetako inkesta baten emaitzak eta horien interpretazioa egin den. Inkesta horren helburua izan da laginaren musika kontsumitzeko joerak hurbiletik aztertzea, eta marketin praktikek horietan duten eragina atzematea. Ondorioen artean, maila teorikoan, honako hauek nabarmendu daitezke: 1) marketinaren 4C-en kontzeptuak modu egokian erantzuten diela gaur egungo merkatuaren ezaugarriei; 2) kontsumitzaileak rol zentrala betetzen duela edozein motako enpresetan. Analisi enpirikoan, berriz, hauek dira aipatzekoak: 1) streaminga da gehien erabiltzen den zerbitzua musika kontsumitzeko, baina ordaindu gabeko zerbitzua erabiltzen da; 2) kontsumitzaileak zerbitzuen erosotasuna baloratzen du, beste faktoreen aurretik. En el presente Trabajo de Fin de Grado, se pueden distinguir dos secciones principales: por un lado, se analiza el marketing digital así como el sector de la música, centrando el estudio sobre todo en su consumo. La aparición de Internet ha traído consigo
un nuevo paradigma empresarial, en el que se han transformado por completo la comunicación y el rol del consumidor o consumidora, y se ha posibilitado la aparición de nuevas tecnologías y
herramientas de marketing. En ese contexto, se ha reflexionado acerca de los diversos elementos de los temas mencionados, con el fin de estudiar la influencia del marketing en el
consumo de música. En la segunda parte se ha realizado un estudio empírico donde se han analizado e interpretado los resultados de una encuesta cumplimentada por 63 estudiantes
de la Escuela de Ingeniería de Bilbao. El objetivo de la encuesta ha sido estudiar de cerca las tendencias de consumo de música de la muestra analizada, y detectar el impacto de las prácticas de marketing sobre ellas. Entre las conclusiones, cabe destacar, en el plano teórico, los puntos siguientes: 1) que el concepto 4C de marketing responde de manera adecuada a las características actuales del mercado; 2) que el consumidor juega un papel central en cualquier tipo de empresa. En el análisis empírico, cabe mencionar lo siguiente: 1) el streaming es el servicio más utilizado para consumir música, pero la mayoría utiliza el servicio gratuito; 2) el consumidor valora la conveniencia de los servicios antes que otros factores. In the present Final Degree Project, two main sections can be distinguished: on the one hand, digital marketing is analyzed as well as the music sector, focusingthe study mainly on its consumption. The emergence of the Internet has brought with it a new business paradigm, in which communication and the role of the consumer have been completely transformed, and the emergence of new technologies and marketing tools has been made possible. In this context, we have reflected on the various elements of the aforementioned topics, in order to study the influence of marketing on the consumption of music by the sample analysed. In the
second part, an empirical study was carried out where the results of a survey completed by 63 students of the School of Engineering of Bilbao have been analyzed and interpreted. The objective of the survey has been to study consumption trends closely, and to detect the impact of marketing practices on them. Among the conclusions, it is worth highlighting, at the theoretical level, the following points: 1) that the 4C concept of marketing responds adequately to the current characteristics of the market; 2) that the consumer plays a central role in any type of company. In the empirical analysis, it is worth mentioning the following: 1)
streaming is the service most used to consume music, but most use the free service; 2) the consumer values the convenience of the services before other factors.