Show simple item record

dc.contributor.advisorKortazar Uriarte, Jon Batti
dc.contributor.authorPagazaurtundua González, Julen
dc.contributor.otherE.U. MAGISTERIO -BILBAO
dc.contributor.otherBILBOKO IRAKASLEEN U.E.
dc.date.accessioned2019-02-28T17:08:43Z
dc.date.available2019-02-28T17:08:43Z
dc.date.issued2019-02-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/31755
dc.description.abstract[EUS] XX. mende hasierako lehendabiziko Ikastolen sorrerarekin batera, euskaraz idatzitako material didaktikoaren beharra sortzen da. Eskari horri erantzuteko xedearekin, Esteban Urkiaga, Lauaxeta, (1905-1937) euskal idazleak haur eta gazteentzako hainbat alegia idatzi zituen. Ikerketa-lan honen funtsa Lauaxetak argitaratu zituen bederatzi alegiak aztertzea izan da. Azterketa horren bitartez, hiru alegia mota bereizi dira: herri literaturara hurbilpena burutzen dutenak, euskal ideologia nazionalistaren alde aritzen direnak eta eskoletarako, espresuki, material didaktiko gisa sortutakoak. Hezkuntzarako horien aplikagarritasuna narrazio literarioaren, pertsonaien, moralejen eta zantzu ideologikoen azterketaren bitartez ikertu da. Idazleak baliatzen duen euskara zailak, errealitate abstraktu jakinen irudikapena diren pertsonaia sinbolikoak, gaur egun politikoki zuzenak ez diren gaien trataerak eta aditzera ematen diren mezu ideologiko nazionalistak izan dira emaitzarik aipagarrienak. Hortaz, gaurkotasunean, alegiok aplikaezinak direla ikusi da. Ondorioz, alegia ikas-irakas prozesuan txertatzeko bidean, Soundpainting teknikaren proposamena aurkeztu da.es_ES
dc.description.abstract[ES] La creación de las primeras Ikastolas a principios del siglo XX trajo consigo la necesidad de crear material didáctico en euskera. Para responder a esa demanda, el escritor vasco Esteban Urkiaga, Lauaxeta, (1905-1937) escribió varias fábulas dirigidas a niños y jóvenes. La finalidad de este trabajo de investigación ha sido analizar las nueve fábulas que Lauaxeta publicó. Mediante este análisis, se han podido distinguir tres tipos de fábula: las que ejercen un acercamiento a la lírica popular, las que se muestran a favor de la ideología nacionalista vasca y las que fueron creadas como material didáctico, exclusivamente, para las escuelas. La utilidad de éstas en Educación ha sido investigada a través del estudio de la narración literaria, los personajes, las moralejas y los rasgos ideológicos. El euskera que el escritor utiliza en las fábulas, las representaciones de realidades abstractas mediante personajes simbólicos, el tratamiento de temas que hoy en día son políticamente incorrectos y los mensajes ideológicos nacionalistas que se dan a entender, son los resultados más relevantes. Por lo tanto, se ha deducido que dichas fábulas no resultan aplicables en la actualidad. En consecuencia, con la finalidad de insertar la fábula en el proceso de aprendizaje, se ha presentado la propuesta de la técnica del Soundpainting.es_ES
dc.description.abstract[EN] The creation of the Ikastola at the beginning of the twentieth century, entailed the necessity of teaching material in Basque. To answer that request, the basque writer Esteban Urkiaga, Lauaxeta (1905-1937) wrote same fables directed to children and teenagers. The presented project´s aim is to analyse the nine fables that Lauaxeta published. Through this analysis three different fables have been distinguished: the ones that approach to the popular lyrical poetry, the ones in support of the basque national ideology and the ones created as teaching material, exclusively for schools. The utility of these in education has been investigated through the study of literary narration, characters, morals and ideological features. The Basque language which the writer uses in the fables, the representation of abstract realities through symbolic characters, the treatment of topics which are incorrect nowadays and the national ideological messages that are implied, are the most relevant results. Therefore, it has been concluded that the fables mentioned before are not suitable nowadays. In consequence of applying the fable in the learning process, the Soundpainting technic has been proposed.es_ES
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es/
dc.subjectalegiaes_ES
dc.subjectherri lirikaes_ES
dc.subjecteuskal ideologia nazionalistaes_ES
dc.subjecthezkuntzaes_ES
dc.subjectfábulaes_ES
dc.subjectLauaxetaes_ES
dc.subjectlírica populares_ES
dc.subjectideología nacionalista vascaes_ES
dc.subjecteducaciónes_ES
dc.subjectfablees_ES
dc.subjectpopular lyrical poetryes_ES
dc.subjectbasque nationalist ideologyes_ES
dc.subjecteducationes_ES
dc.titleEsteban Urkiaga, Lauaxetaren alegiak: nazioa eta pedagogiaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2018-02-05T10:26:52Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holderAtribución-NoComercial (cc by-nc)
dc.contributor.degreeGrado en Educación Primaria;;Lehen Hezkuntzako Graduaes_ES
dc.identifier.gaurassign60030-767425


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial (cc by-nc)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial (cc by-nc)