Garapen emozionalaren oinarria Haur Hezkuntzan: ulermen emozionala, erregulazio emozionala eta enpatia
Laburpena
[EUS] Garapen emozionalaren oinarria haurraren lehenengo urteetan ematen da. Beraz,
norbere emozioak ezagutzea, ulertzea eta ondo kudeatzen jakitea, eta besteenak ere
antzematea eta ulertzea, ezinbestekoa izango da elkarbizitzarako giroa osasuntsua izan
dadin. Egindako ikerketa honen helburua, 3-6 urte bitarteko 42 umeen (21 neska eta 21
mutil) garapen emozionala eta zehazki, ulermen emozionala, erregulazio emozionala eta
enpatia zein puntutaraino garatuta dauden aztertzea izan da. Horretarako bi hipotesi
planteatu dira: 1) Adinak aurrera egin ahala puntuazioak altuagoak izango dira; 2)
Neskek mutilek baino altuago puntuatuko dute. Esan beharra dago, emaitzetan
ezberdintasun esanguratsuak aurkitu arren, hipotesiak ez direla bete. Emaitza hauen
arrazoi posibleak ondorioen atalean azaldu dira. [ES] La base del desarrollo emocional se da en los primeros años de la infancia. Por ello,
conocer las propias emociones, entenderlas y saber gestionarlas, y también reconocer y
entender las del resto, será imprescindible para que la convivencia sea sana. Este trabajo
tiene como objetivo conocer el desarrollo emocional de 42 niños y niñas (21 niños y 21
niñas) de 3-6 años de edad: hasta qué punto están desarrolladas su comprensión
emocional, su regulación emocional y su empatía. Se han planteado dos hipótesis: 1) El
alumnado de más edad, obtendrá mayores puntuaciones; 2) Las chicas puntuarán más
alto que los chicos. A pesar de que los resultados muestran algunas diferencias
significativas, no se pueden confirmar las hipótesis. Las posibles razones de estos
resultados se analizan en el apartado de conclusiones. [EN] The base of the emotional development takes place in the first years of childhood.
Knowing the own emotions, understanding them and being able to deal with them, as
well as recognizing and understanding those of others, will be necessary in order to
have a healthy daily coexistence. The main objective of this survey is to analyze the
emotional development of 42 children (21 girls and 21 boys) between 3-6 years old: to
what extent emotional comprehension, emotional regulation and empathy are
developed. Two hypotheses have been considered: 1) The older the children are, the
better scores they will obtain 2) Girls will get better scores than boys. Even though
statistical significant differences have been found, the hypotheses cannot be confirmed.
The possible reasons for these results are analyzed in the conclusions section.