Show simple item record

dc.contributor.authorCostreie, Sorin
dc.date.accessioned2020-01-29T19:42:07Z
dc.date.available2020-01-29T19:42:07Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationTheoria 33(2) : 361-370 (2018)
dc.identifier.issn2171-679X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/39672
dc.description.abstractFrege writes in Numbers and Arithmetic about kindergarten-numbers and “an a priori mode of cognition” that they may have “a geometrical source.” This resembles recent findings on arithmetical cognition. In my paper, I explore this resemblance between Gottlob Frege’s later position concerning the geometrical source of arithmetical knowledge, and some current positions in the literature dedicated to arithmetical cognition, especially that of Stanislas Dehaene. In my analysis, I shall try to mainly see to what extent (Frege’s) logicism is compatible with (Dehaene’s) intuitionism.; En Numbers and Arithmetic Frege escribe que kindergarten-numbers y "un modo a priori de cognición" pueden tener "un origen geométrico". Esto se asemeja a algunos descubrimientos recientes sobre cognición aritmética. En mi artículo, exploro la semejanza entre la útlima posición de Gottlob Frege acerca del origen geométrico del conocimiento aritmético, y algunas posiciones actuales en la bibliografía sobre cognición aritmética, especialmente la de Stanislas Dehaene. En mi análisis, intento principalmente determinar hasta qué punto el logicismo (de Frege) es compatible con el intuicionismo (de Dehaene).
dc.language.isoeng
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleThe geometrical basis of arithmetical knowledge: Frege and Dehaene
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2018 UPV/EHU Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

© 2018 UPV/EHU Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as © 2018 UPV/EHU Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional