Now showing items 5-8 of 11

    • Thumbnail

      ¿Qué buscan los usuarios de medios digitales de oración? Análisis de usos y gratificaciones de Rezandovoy 

      Riezu, Xabier (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)
      Artikulu honen helburua baliabide digitaletako erlijioa ezagutzen laguntzea da, eta, horretarako, kasu-azterketa bat egingo da erabileren eta sarien ikuspegitik. Rezandovoy mundu gaztelaniadun guztiko milaka pertsonak ...
    • Thumbnail

      La representación fílmica de la memoria personal: las películas de memoria 

      del Rincón Yohn, María; Torregrosa Puig, Marta; Cuevas Álvarez, Efrén (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)
      The article seeks to define and analyze what it calls memory films, fiction or documentary films that have as their main theme personal memory. These films bring to the fore the present/past duplicity –inherent both in ...
    • Thumbnail

      Sentir el sentido del filme: la dimensión corporal de la composición visual en la teoría de Serguéi M. Eisenstein 

      Aertsen, Víctor (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)
      Establishing attentional trajectories through their visual compositions, films can move their viewers, eliciting certain kinesthetic experiences in their bodies. But few authors have thought about it until now. This text ...
    • Thumbnail

      Press coverage of the WHO report on meat consumption and cancer: sources and frames 

      Armentia Vizuete, José Ignacio ORCID; Olabarri Fernández, María Elena; Marín Murillo, María Flora ORCID (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2017)
      El comunicado emitido por la OMS el 26 de octubre de 2015 acerca de la cancinogenicidad de la carne roja y sus derivados alcanzó una amplia respuesta en los medios de comunicación españoles. Tras la alarma mediática inicial, ...