Show simple item record

dc.contributor.authorSimelio i Solà, Núria
dc.contributor.authorRovetto Gonem, Florencia
dc.date.accessioned2020-02-13T19:22:56Z
dc.date.available2020-02-13T19:22:56Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationZer 13(25) : 287-307 (2008)
dc.identifier.issn1137-1102
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/40972
dc.description.abstractThis article analyses the present situation of academic and researchers women who were working in the Communication Sciences Faculty of the Autonomous University of Barcelona during 2007-2008. The principal aim is to determine if it is produced an inequality of gender and age in the evaluation of the academic quality in communication. We present the outcomes of a qualitative research carried on by interviews in depth with a sample of 5 professors. Our results show that the young women collective suffers different difficulties in the academic access that affect them especially and can derivates to a double discrimination.; En este artículo analizamos la situación de las profesoras jóvenes adscritas a la Facultad de Ciencias de la Comunicación de la UAB durante el curso 2007-2008.El objetivo principal es determinar si se produce una desigualdad de género y de edad en la evaluación de la calidad académica e investigadora en comunicación. La investigación se ha realizado a partir de entrevistas en profundidad a una muestra de 5 académicas. Los resultados muestran cómo el colectivo de mujeres jóvenes sufren una serie de obstáculos en su acceso a la academia que las afectan específicamente y que pueden significar una doble discriminación; Artikulu honetan Bartzelonako Unibertsitate Autonomoko (UAB) Komunikazio Zientzien Fakultateko emakumezko irakasle gazteen egoera 2007-2008 ikasturtean aztertzen dugu. Xede nagusia komunikazio alorrean akademia eta ikerkuntzakalitatea ebaluatzean genero eta adin mailako desberdintzarik ote dagoen egiaztatzea da. Ikerketa bost emakume akademikoko lagin bati egindako elkarrizketa luzeez burutu da. Ondorioek erakusten dute emakume gazteen kolektiboak, akademiara iritsi ahal izateko, zehazki eragiten dioten zenbait oztopo jasaten duela, diskriminazio bikoitza adieraz dezaketenak.
dc.language.isospa
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleLa situación de las profesoras jóvenes en la Facultad de Ciencias de la Comunicación de la UAB
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2008, Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record