Show simple item record

dc.contributor.authorMacías, Joseba
dc.date.accessioned2020-02-13T19:30:37Z
dc.date.available2020-02-13T19:30:37Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationZer 15(28) : 31-48 (2010)
dc.identifier.issn1137-1102
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/41024
dc.description.abstractArtikulu honek euskal zinema adierarekiko hurbilketa kritikoa egin nahi du. Horrekin batera, bere balizko identitate- ezaugarrietaz ikertzaileen artean azkten hogeita hamar urteean, eta bereziki Francisco Francoren heriotzaren ondorengo hamarkadan, zabaldun den eztabaidaz (funtsean teorikoa eta euskal ekoizpen zinematografikoaren jarduerarena ez dena). Joan den mendeko hogeigarren hamarkadako lehen esperientzietatik aurrera Euskal Herrian filmatu diren pelikulen bilakaera labur aztertu ondoren, testu honek gai hau beste ikuspegi batetik jorratu nahi du, egungo errealitateari lotuago eta zine irekia, anitza eta mestizoa aldarrikatuz, askotariko gaiak eta formatoak lantzen dituen zinema, egungo euskal sortzaileen pentsamenduak eta sentimenduak islatzen dituena, dauden tokian daudela.Izan ere, ezaugarri hauexek ahaldibetuko dute pixkanaka industria zinematografikoa sortzea, eta horrek, merkantilizazioak eta presioak alde batetara utzita, benetazko euskal zinema nazionalaz lehen aldiz hitz egiteko aukera emango du, iraganeko esperientzien oinordekoa eta bere etorkizunari zuzenean begiratzen diona.; This article is a critical approach to the concept Basque cinema and to the debate around its possible identity marks which has carried on among analysts and scholars along the last thirty years, especially in the decade immediately after the death of Francisco Franco.The text, following an approach to the evolution of the films shot on the Basque Country since the very first experiences in the twenties, tries to place the question in other perspective, much more related to the current reality and demand for an open, plural and mixed cinema, which takes in plural subject matters and formats and which is, at the same time, the image of the thinking and feeling of contemporary Basque creators, no matter where they are.These are the conditions which will enable the gradual creation of a film industry that will make possible to talk, for the first time, about a true national Basque cinema, heir to the past experiences and positioned straightaway to its future.; Este artículo plantea un acercamiento crítico con respecto a la acepción cine vasco y al debate (considerado como esencialmente teórico y ajeno a la práctica de la producción cinematográfica vasca) que en torno a sus posibles señas de identidad se ha prolongado entre distintos analistas y estudiosos en los últimos treinta años, especialmente en la década inmediatamente posterior a la muerte de Francisco Franco. El texto, tras un breve repaso a la evolución de las películas rodadas en el País Vasco desde las primeras experiencias de los años veinte del siglo pasado, busca situar la cuestión en otra perspectiva más ligada a la realidad actual y sujeta a la reivindicación de un cine abierto, plural y mestizo que abarque temáticas y formatos plurales, reflejo del pensar y sentir de los creadores vascos de hoy, estén donde estén. Condiciones que irán posibilitando la creación progresiva de una industria cinematográfica que por encima de mercantilizaciones y presiones permita, por fin, hablar por primera vez de un verdadero cine nacional vasco, heredero de las experiencias del pasado y orientado directamente hacia su futuro.
dc.language.isospa
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleCine vasco: ¿Un debate cerrado?
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2010, Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record