UPV-EHU ADDI
  • Itzuli
    • English
    • español
    • Basque
  • Nire Dspace
  • Basque 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
Item erakusi 
  •   ADDI
  • IKERKUNTZA
  • Argitalpenak - UPV/EHU
  • Argitalpen Zerbitzua UPV/EHU
  • Aldizkariak
  • Papeles del CEIC: International Journal on Collective Identity Research
  • Papeles del CEIC 2016
  • Item erakusi
  •   ADDI
  • IKERKUNTZA
  • Argitalpenak - UPV/EHU
  • Argitalpen Zerbitzua UPV/EHU
  • Aldizkariak
  • Papeles del CEIC: International Journal on Collective Identity Research
  • Papeles del CEIC 2016
  • Item erakusi
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mujer y cine en América Latina: proyectando una visión alternativa de la nación

Thumbnail
Ikusi/Ireki
16330-61704-3-PB.pdf (189.6Kb)
Data
2016
Egilea
Fregoso, Rosa-Linda
Metadata
Itemaren erregistro osoa erakusten du
  Estadisticas en RECOLECTA
(LA Referencia)

Papeles del CEIC (2) : (2016)
URI
http://hdl.handle.net/10810/41730
Laburpena
This exploration of the relation between women’s cinema and Latin American cinemas, begins by interrogating the categories of national cinema, Latin American cinema, and women’s cinemas, in order to transcend the geopolitical, linguistic, and colonialist and industrial market logics that have created these categories. Departing from questions such as: what feminist film analytics is adequate for articulating women’s perspectives in new formations of world cinema?, I argue for the utility of the discourse of intersectionality as an analytics for films by women which present an alternative vision of the nation.; Al explorar la relación entre cine de mujeres y cines latinoamericanos, este artículo interroga las categorías de cine nacional, cine latinoamericano y cine de mujeres con el fin de superar lógicas geopolíticas, de idiomas, colonialidad, y las lógicas industriales del mercado que han creado esas categorías. Partiendo de interrogantes como qué modelo de análisis feminista del cine es adecuado para articular las perspectivas de mujeres en las nuevas formaciones del cine mundial, propongo la utilidad del discurso de la interseccionalidad para un análisis de cine de mujeres que presente una visión alternativa de la nación.
Collections
  • Papeles del CEIC 2016

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Zerrendatu

Gordailu osoaKomunitateak & bildumakArgitalpen dataren araberaEgileakIzenburuakDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)MateriakBilduma hauArgitalpen dataren araberaEgileakIzenburuakDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Materiak

Nire kontua

Sartu

Estatistikak

Ikusi erabilearen inguruko estatistikak

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka