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dc.contributor.authorGiménez Morte, Carmen
dc.contributor.authorGarcía Chova, Cristina
dc.contributor.authorManzaneda Serrán, Ana Rosa
dc.contributor.authorMarco Puchol, Raúl
dc.contributor.authorNarbón Cervera, Estefanía
dc.contributor.authorPérez Pizcueta, Belén
dc.date.accessioned2020-07-10T10:18:49Z
dc.date.available2020-07-10T10:18:49Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationAusArt 3(1) : 152-165 (2015)
dc.identifier.issn2340-8510
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/45367
dc.description.abstractThis article reveals an educational experience, which included students in their third year of studies specializing in Choreography and Interpretation of Contemporary Dance, held in the center CSDV. This investigation was based and led by their teacher of Analysis and Practice of Choreographic Works and Repertoire of Motion Encoding. This task was completed within a context of a learning community and a mixed methodology of assembly and participant observation. During the analysis of coding a dance piece with the software E-Lan, the team began to create three different graphs which represented scores of movement. These scores were evaluated and put in action by other students which were unfamiliar with the established cataloging. The conclusion of the results achieved is that the score is considered as a new method of choreographic composition and improvisation.; Este articulo es el relato de una experiencia docente en la materia Análisis y práctica de obras coreográficas y de repertorio sobre la codificación del movimiento con los alumnos de tercer curso de danza contemporánea en la especialidad de Coreografía e Interpretación del CSDV. Se ha trabajado en un contexto de comunidad de aprendizaje con una metodología mixta de asamblea y de observación participante. El análisis de codificación de una pieza de danza con el software E-Lan provocó la creación de tres representaciones gráficas de la partitura de movimiento que se evaluaron a través de un práctica con alumnos no familiarizados con la catalogación establecida. Se concluyó que la partitura es considerada como una novedad metodologíca de composición coreográfica e improvisación.
dc.language.isospa
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleUna experiencia pedagógica comunitaria de análisis de repertorio de danza contemporánea; desde la teoría a la práctica y viceversa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2015, Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua
dc.identifier.doi10.1387/ausart.14388


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