Show simple item record

dc.contributor.authorUreta García, Miriam ORCID
dc.contributor.authorYauri Miranda, Jaseff Raziel
dc.date.accessioned2020-07-29T11:39:25Z
dc.date.available2020-07-29T11:39:25Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationAusArt 7(2) : 25-37 (2019)
dc.identifier.issn2340-8510
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/45734
dc.description.abstractHow do the artistic and labor field relate to each other dynamically? If the construction of knowledge is descendent from traditional and artisanal ways of creation, How do the structural conditions of production that intercross the academic and the labor field affect to the construction of knowledge? To answer this, and based on the genealogy of the artistic ‘know to create’ and ‘know to work’, this article explores different approaches on the conditions of the artistic and labor activities. More specifically, we take into account seven in-depth interviews to PhD candidates of the Faculty of Social Sciences and Communication (UPV/EHU) – a group that exemplifies the immediate trajectory between the intellectual activity and the labor training in the academic field. These answers depict the young researchers’ contradictions forth in an exploratory way, especially when it comes to executing an academic career relating creation/work to ‘knowledge’ itself.; ¿Cómo se produce la relación dinámica entre el campo artístico y el campo laboral en el mundo académico? Si la actividad de construcción de conocimiento es heredera de una tradición ‘artesanal’ de creación ¿Cómo se ve afectada por las condiciones estructurales de producción que atraviesan el mundo académico y el laboral? De cara a respuestas, se exploran diferentes arquitecturas teóricas en torno a las condiciones de la actividad artística y del trabajo a través de una genealogía entre el ‘saber crear’ artístico y el ‘saber trabajar’. Tomando en consideración siete entrevistas a personal predoctoral de la Facultad de Ciencias Sociales y de la Comunicación (UPV/ EHU) - colectivo que ejemplifica la trayectoria intermediaria entre el quehacer intelectual y el aprendizaje laboral en el medio académico- el estudio arroja luz sobre algunas características de este medio laboral. Al mismo tiempo, estas respuestas exponen -de forma exploratoria- las contradicciones de jóvenes investigadores en la consecución de una carrera académica relacionando el crear/trabajar con el propio ‘saber’.
dc.language.isospa
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.titleEl/la investigador/a joven como creador/a de saberes y como forma de trabajo
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2019 UPV/EHU Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional
dc.identifier.doi10.1387/ausart.21122


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

© 2019 UPV/EHU Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as © 2019 UPV/EHU Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional