Show simple item record

dc.contributor.authorAxpe Saez, Inge
dc.contributor.authorSubinas Arguiñano, Ainhoa
dc.contributor.authorBerciano Alcaraz, Ainhoa
dc.date.accessioned2020-11-03T12:29:12Z
dc.date.available2020-11-03T12:29:12Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationCuadernos Pagu 58 : (2020) // Article ID e205803es_ES
dc.identifier.issn1809-4449
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/47631
dc.description.abstractEn la actualidad son muchos los trabajos de investigación que demuestran que, desde la perspectiva de género, nos encontramos aún muy lejos de haber alcanzado la igualdad en el ámbito laboral, y que queda aún mucho trabajo por delante para que ésta pueda llegar a ser efectiva. Sin embargo, en nuestro entorno, y especialmente entre la juventud, prevalece una falsa percepción de que dicha igualdad laboral ya ha sido alcanzada. Con el fin de valorar el grado de esta percepción que tienen las y los jóvenes actuales, en el presente artículo mostramos el diseño teórico y validación de un cuestionario que mide las relaciones laborales desde cinco ámbitos distintos: jerarquía, roles y dinámicas grupales, naturalización, adecuación a los tipos de trabajo y líneas estratégicas.es_ES
dc.description.abstractMany studies show that from a gender perspective we are still a long way from achieving equality in the workplace, and that much work needs to be done before it is attained. However, in our environment, and especially among young people, a false perception prevails that equality in the workplace has already been achieved. To assess the degree of this perception among young people today, this article presents the theoretical design and validation of a questionnaire that measures labor relations considering five different realms: hierarchy, roles and group dynamics, naturalization, and adaptation to types of work and strategic lines.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherNúcleo de Estudos de Gênero - Pagues_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es/*
dc.subjectequalityes_ES
dc.subjectlabores_ES
dc.subjectbiological naturalizationes_ES
dc.subjectgender roleses_ES
dc.subjectpublic spacees_ES
dc.subjectigualdades_ES
dc.subjecttrabajoes_ES
dc.subjectnaturalización biológicaes_ES
dc.subjectroles de géneroes_ES
dc.subjectespacio públicoes_ES
dc.titleDiseño y validación de un cuestionario sobre percepción de igualdad en el mundo laborales_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.holderThis is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution Non-Commercial License, which permits unrestricted non-commercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.es_ES
dc.rights.holderAtribución-NoComercial 3.0 España*
dc.relation.publisherversionhttps://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0104-83332020000100502es_ES
dc.identifier.doi10.1590/18094449202000580003
dc.departamentoesDidáctica de la Matemática y de las Ciencias Experimentaleses_ES
dc.departamentoesPsicología evolutiva y de la educaciónes_ES
dc.departamentoeuBilakaeraren eta hezkuntzaren psikologiaes_ES
dc.departamentoeuMatematikaren eta zientzia esperimentalen didaktikaes_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution Non-Commercial License, which permits unrestricted non-commercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
Except where otherwise noted, this item's license is described as This is an Open Access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution Non-Commercial License, which permits unrestricted non-commercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.