Now showing items 1-7 of 7

    • Thumbnail

      Concepciones y enfoques de aprendizaje 

      González Cabanach, Ramón (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1997)
      In this paper we make a review about learning conceptions and learning approaches. In a first moment we situate the role that learning disposition plays in the learning process. This review had been made in two parts: In ...
    • Thumbnail

      Jugar y aprender en la escuela 

      Lozano Alcobendas, María Teresa (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1997)
      Schools have forgotten the educative potential of play wich, however, is still part of our cultural tradittions. Reintroducing play in the school curriculum in an intentional and sistematic way requires in depth comprehension ...
    • Thumbnail

      El desarrollo de las líneas transversales en el área de Lengua Castellana a través de la investigación cooperativa 

      Martínez Domínguez, Begoña; Basurko Motrico, Félix; Munarriz Irañeta, Begoña; Medrano Samaniego, María Concepción; Barrio, E.; Dafauce, M.; Bermejo, F. (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1997)
      This article describes, albeit briefly, an experience carried out by a colaborative research group in relation to the design, implementation and evaluation of croos-curricular themas within the main subject of Language, ...
    • Thumbnail

      Características diferenciales de los enfoques de aprendizaje en estudiantes universitarios 

      Vieiro Iglesias, Pilar; González Cabanach, Ramón; Baspino Fernández, I. María; Cuevas González, Lino Manuel; Rodríguez Martínez, Susana; Valle, Antonio (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1997)
      El objetivo de este trabajo es analizar los enfoques de aprendizaje en estudiantes universitarios y sus características diferenciales en determinadas variables motivacionales y académicas (autoconcepto académico, metas, ...
    • Thumbnail

      Factores que distinguen y explican el rendimiento académico diferencial de alumnos repetidores y alumnos cuya edad escolar coincide con su edad cronológica 

      Castejón Costa, Juan-Luis; Pérez Sánchez, Antonio Miguel (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1997)
      La finalidad de la presente investigación es establecer la existencia de toda una serie de factores diferenciales entre alumnos repetidores y no repetidores que puedan ser explicativos del diferente rendimiento académico ...
    • Thumbnail

      El uso de estrategias macroestructurales en los primeros años de escolarización 

      González Cabanach, Ramón; Gómez-Taibo, María-Luisa; Vieiro Iglesias, Pilar (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1997)
      ...
    • Thumbnail

      Hacia una comprensión del aprendizaje cooperativo 

      Lobato Fraile, Clemente ORCID (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1997)
      Cooperative learning is not a recent innovative experience, but a methodological approach that has been used for a long time in the educathional world. This article presents the theoretical background of the notion and ...