Browsing (1998) Número 06 by Issue Date
Now showing items 1-8 of 8
-
Incidencia de las explicaciones diferenciales del proceso de lectura en las interpretaciones de las dificultades en el proceso de aprendizaje del lenguaje escrito.
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)In this paper we make an analysis about the most common learning disablities conceptions, reading approaches, and its influence on the explanation of reading learning disabilities. In the last twenty years, the volumes ... -
Las estrategias de aprendizaje. Características básicas y su relevancia en el contexto escolar
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)Learning strategies¿ topic sets up one of the most relevant lines of research, in these last years, in educational psychology. As a general rule, learning strategies comprise a set of procedures and cognitive resources ... -
Expectativas ante las matemáticas de alumnos de primer ciclo de Educación Secundaria
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)In this work we try to analyze the attitudes and expectations before Mathematics (of students) in secondary education, since we think that it is a controversial topic to consider when students face this subject, aspect ... -
Del comportamiento en situaciones educativas, ¿queda algo por descubrir?
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)En conmemoración del 150 aniversario de la fundación de la Escuela de Magisterio de Alava se organizaron diversos actos científicos y culturales. Este texto es el resumen de una conferencia impartida el 25 de febrero de ... -
Autoidentificación nacional y actitudes hacia el euskera
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)The aim of this research is to continue the investigation on the process of the national identity development. In previous studies, we have faced the subject of how the school linguistic model influences the process of the ... -
Metacognición y motivación en el aula
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)This paper defends the need for an instruction based upon teaching cognitive and metacognitive strategies combines with attributional aspects, self control and motivation. It also takes into account the aural, not aural ... -
Aproximación a la representación social del euskera en la adolescencia
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)The purpose of the present work, is to make un approach to the adolescents¿social representation of euskera, to value its possible function as a regulator of the framework of mennings that derive from the structures of ... -
Azentu, intonazio eta silabifikazioen funtzio bereizleez
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1998)In this work we analyse the distintive function of the accent, the intonation and syllabification. We consider the significance of these factors in the process of linguistic disambiguation. First, we present the lexical ...