Now showing items 5-8 of 10

    • Thumbnail

      Math skills and executive functioning in preschool: clinical and ecological evaluation 

      Presentación Herrero, María Jesús; Siegenthaler Hierro, R.; Pinto Tena, Vicente; Mercader Ruiz, Jessica; Miranda Casas, Ana (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
      This study compares the relationship between executive functioning, analyzed with clinical and ecological tests, and math skills in preschoolers. The children (255 children 5 to 6 years old) were evaluated using ...
    • Thumbnail

      Cognitive profile for children with ADHD by using WISC-IV: subtype differences? 

      Fenollar Cortés, Javier; Navarro Soria, Ignasi; González Gómez, Carlota; García Sevilla, Julia (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
      This study explores whether a specific cognitive profile for children with ADHD can be obtained through the Wechsler Intelligence Scale for Children-Fourth Edition (WISC-IV) and whether this profile is capable of differentiating ...
    • Thumbnail

      Roles en bullying de adolescentes y preadolescentes, y su relación con el clima social y los estilos educativos parentales 

      Cerezo Ramírez, Fuensanta; Sánchez Lacasa, Consuelo; Ruiz Esteban, Cecilia; Arense Gonzalo, Julián Jesús (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
      En este estudio se analiza la relación entre la dinámica bullying y variables del contexto escolar y familiar y estilos educativos familiares, e indaga en las diferencias según el rol en bullying. La muestra estuvo constituida ...
    • Thumbnail

      Modelo de predicción de la satisfacción con la educación física y la escuela 

      Baena Extremera, Antonio; Granero Gallegos, Antonio (Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)
      El objetivo fue analizar un modelo de predicción de las orientaciones de metas sobre la satisfacción con la educación física y la escuela. La muestra fue de 202 hombres y 208 mujeres de educación secundaria de centros ...