Show simple item record

dc.contributor.authorCasado Goti, Martín
dc.date.accessioned2020-11-16T18:03:48Z
dc.date.available2020-11-16T18:03:48Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.citationRevista de psicodidáctica (6) : 99-107 (1998)
dc.identifier.issn1136-1034
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/48050
dc.description.abstractThis paper defends the need for an instruction based upon teaching cognitive and metacognitive strategies combines with attributional aspects, self control and motivation. It also takes into account the aural, not aural communication to express positive expectations. Describing the students¿ performance is considered to be the best way to increase positive attributions, motivate them, and, at the same time, introduce them into metacognition. Finally, a few ideas and strategies for the teacher to describe properly and when to do it are provided.; Este artículo defiende la combinación de una enseñanza de estrategias cognitivas y metacognitivas, combinada con aspectos atribucionales, de autoconcepto y motivación. También se trata de la unidad de mensajes verbales-no verbales para expresar expectativas positivas efectivas. Se define la descripción razonada del trabajo del alumno como una buena estrategia docente que motiva a los alumnos, favorece atribuciones positivas y, al mismo tiempo introduce en la metacognición. Finalmente, se sugieren unas ideas y estrategias para que el educador realice ese tipo de descripciones.
dc.language.isospa
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleMetacognición y motivación en el aula
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 1998, Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record