Show simple item record

dc.contributor.authorHeras Sevilla, Davinia
dc.contributor.authorLara Ortega, Fernando
dc.contributor.authorFernández Hawrylak, María
dc.date.accessioned2020-11-17T16:38:51Z
dc.date.available2020-11-17T16:38:51Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationRevista de psicodidáctica 21(2) : 321-337 (2016)
dc.identifier.issn1136-1034
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/48352
dc.description.abstractThe effects of the SOMOS Sexual Education Programme on attitude s towards sexuality in general and towards masturbation in particular, as well as the possible impact of that programme on the sexual experiences of pupils are studied. The investigation takes a sample of 123 adolescents enrolled in the 3rd year of Compulsory Secondary Education, aged between 13 and 17 years old. A design of repeated pre-test/post-test measurements was used with three experimental groups (71 students) and two control groups (52 students). To do so, the evaluation instrument was administered before and after the educational intervention (12 sessions). The results of T tests for related samples confirmed that the programme favours the development of positive attitudes towards sexuality, as well as a significant reduction in negative attitudes towards masturbation. Moreover, it was noted that the sexual experience of the students increased in a progressive way regardless of the group to which they belonged.; El presente trabajo estudia los efectos del programa SOMOS de Educación Sexual en las actitudes hacia la sexualidad en general, y hacia la masturbación en particular, así como la posible incidencia de dicho programa en la experiencia sexual del alumnado. La investigación cuenta con una muestra de 123 adolescentes escolarizados en 3o de Educación Secundaria Obligatoria, con edades comprendidas entre 13 y 17 años. Se utiliza un diseño de medidas repetidas pre-test/post-test con grupos experimental (71 alumnos) y control (52 alumnos). Para ello, se administra antes y después de la intervención educativa (12 sesiones) el instrumento de evaluación. Los resultados de las pruebas T para muestras relacionadas confirman que el programa favorece el desarrollo de actitudes positivas hacia la sexualidad, así como la disminución significativa de las actitudes negativas hacia la masturbación. Además, se constata que la experiencia sexual del alumnado aumenta de forma progresiva independientemente del grupo de pertenencia.
dc.language.isospa
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleEvaluación de los efectos del Programa de Educación Sexual SOMOS sobre la experiencia sexual y las actitudes hacia la sexualidad de adolescentes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2016, Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua
dc.identifier.doi10.1387/revpsicodidact.14300


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record