Doluaren trataera Lehen Hezkuntzan haur literaturaren bidez
Ikusi/ Ireki
Data
2021-02-12Egilea
Pulido Fernández de Espartero, Aitziber
Laburpena
[EU] Heriotza bizitzaren osagai saihestezina da, baina gizartean ez da horri buruz hitz egiten. Gure bizitzaren atala den arren, eskoletan ez da heriotzaren gaia jorratzen. Egoera horri aurre egiteko, Gradu Amaierako Lan hau sortu da. Lanean zehar aditu eta egile ezberdinen iritziak jaso dira doluari, doluaren faseei, doluaren adierazpenei eta doluaren pedagogiari buruz. Adituen ekarpenen arabera eskuhartze bat proposatu da, heriotza eta dolua zer diren aurkezteko eta heriotzak sortutako dolua arintzeko helburuarekin. Bukatzeko, eskola batean ikerketa txikia egin da. Haur gehienek heriotzaren bat bizi izan duten arren, ez da eskolan landu. Eskolak bizitzarako hezten badu, heriotza ere landu behar du, bizitzaren atala baita. [ES] La muerte es un elemento ineludible de la vida, pero en la sociedad no se habla de ello. Aunque es parte de nuestra vida, en las escuelas no se aborda el tema de la muerte. Para hacer frente a esta situación, se ha creado este Trabajo de Fin de Grado. A lo largo del trabajo se han recogido opiniones de diferentes expertos y autores sobre el duelo, las fases del duelo, las manifestaciones del duelo y la pedagogía del duelo. Se propone una intervención en función de las aportaciones de expertos, con el objetivo de presentar lo que es la muerte y el duelo y paliar el duelo generado por la muerte. Para finalizar, se ha realizado una pequeña investigación en una escuela. A pesar de que la mayoría de los infantes ha vivido alguna muerte, no se ha trabajado en la escuela. Si la escuela educa para la vida, también ha de trabajar la muerte, puesto que es parte de la vida. [EN] Death is an inescapable element of life, but society does not talk about it. Although it is part of our lives, schools do not address the issue of death. In order to deal with this situation, this End-of-Degree Project has been created. Throughout the project, opinions have been gathered from different experts and authors on grief, the stages of grief, the manifestations of grief and the pedagogy of grief. An intervention is proposed based on the contributions of experts, with the aim of presenting what death and mourning are and to alleviate the mourning generated by death. Finally, a little research has been done in a school. Although most infants have experienced some death, it has not been treated at school. If the school educates for life, it must also deal with death, since it is part of life.