Lehen Hezkuntzako ikasleen nortasuna eta autoestimua, arlo fisikoari eta sozialari lotuta Gorputz Hezkuntzaren baitan
Fecha
2021-04-15Autor
Garcia Jimenez, Amaia
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
[EUS] Gorputz Hezkuntzak haurren izaerarengan duen eraginari buruzko ikerketa da honakoa, Lehen Hezkuntzako etapan zentratuta dagoena. Modu honetan, ikasleen hainbat alderdien elkarreragina ikertu da, besteak beste, ikasleen nortasunak, autoestimuak, gaitasun fisikoak eta sozialak duten lotura aztertuz. Izan ere, alderdi guzti horiek oso nabari dira adin tarte honetan, beraien garapenarengan suposatzen duten eraginagatik. Ikerketaren emaitzetan eta ondorioetan azaltzen den bezala, Lehen Hezkuntzako haurren autokontzeptua eta autoestimua irakasleen espektatiben eraginpean dago hein handi batean, gainera, Gorputz Hezkuntzako ikasgaiari dagokionez, ikasgaiarekiko pertzepzio positiboagoak dituzte irakaslearekin gustura dauden ikasle horiek. Honez gain, autoestimuari dagokionez, hainbat faktoreen araberako alderdia da, baina aipatzekoa da Jarduera Fisikoa praktikatzen duten ikasleek, autoestimu handiagoa edukitzen dutela. Baina, alderdi fisikoaz gain, gaitasun sozialek ere badaude autoestimu mailarekin elkarreraginean. [ES] Se trata de un estudio sobre la influencia de la Educación Física en la personalidad de los niños y niñas, centrado en la etapa de Educación Primaria. De este modo, se ha investigado la interacción entre diferentes aspectos del alumnado, analizando, entre otros, la relación que tienen sus identidades, autoestima, aptitudes físicas y sociales. De hecho, todos estos aspectos están muy presentes en esta franja de edad debido a la influencia que suponen en su desarrollo. Tal y como se explica en los resultados y conclusiones de la investigación, el autoconcepto y la autoestima de los niños y niñas de Educación Primaria está influido en gran medida por las expectativas del profesorado, que además, en lo que respecta a la materia de Educación Física, tienen percepciones más positivas respecto a la misma. La autoestima, es un aspecto que depende de varios factores, pero cabe destacar que el alumnado que practica Actividad Física tiene una mayor autoestima. Aunque, además de la aptitud física, también hay competencias sociales que interactúan con el nivel de autoestima. [EN] This work approaches the influence of Physical Education on children´s personality, focusing especially on the Primary Education years. In particular, this research studies the interaction between different personal aspects of the students, analysing, among others, the association between their identities, self-esteem, physical and social skills. In fact, all these aspects take great importance in this age group, since it is a critical stage in social-emotional development. The research results and conclusions show that the self-concept and self-esteem of primary school children is largely influenced by the expectations of teachers, indeed, there is evidence that students were more likely to enjoy Physical Education when the teacher showed positive attitude. Moreover, although self-esteem is an aspect that depends on multiple factors, it should be noted that students who practice physical activity have commonly a higher self-esteem. However, in addition to physical activity, the research showed that social skills also interact with the level of self-esteem.