Poesia gozatu eta mundua dastatu: hotsak jolas bilakatzeko 5 urteko gelarako proposamena
Laburpena
[EUS] Gradu Amaierako Lan honetan poesia Haur Hezkuntzan plazaratzeko proposamena aurkeztuko dugu, hain zuzen ere, 5 urteko gelan. Gaia jorratu duten egileei kasu eginda, poesia eta jolasa uztartuko dira diseinu didaktikoan, betiere helburu nagusia umeak gozatzea, ikastea eta haren interesak piztea izanda. Ildo horretatik, lanaren atal teorikoa euskal kulturan oinarritzen da, ondoren, praktikara igarotzeko ezagutu beharrekoa azalduz. Alde horretatik, Euskal Literaturatik, Euskal Haur eta Gazte Literatura zeharkatuz, Haur Poesia eta jolaserako bidea egingo dugu, azkenengo bi hauek gozatzeko bide direla kontuan izanda. Era berean, Haur Hezkuntzako Curriculuma ere kontuan hartuko dugu. Jardueretan, alderdi ludikoa gailendu ez ezik, umeek poesiarekiko harremana eraiki eta gaitasunak eskuratu ditzaten, hotsak jolas bilakatuko ditugu. [ES] Este Trabajo de Fin de Grado trata la poesía mediante una propuesta dirigida a Educación Infantil, en concreto, al aula de 5 años. Considerando la opinión de los expertos en la materia, poesía y juego serán unificados en la propuesta, teniendo como principal objetivo disfrutar, aprender e incentivar los intereses de los niños y niñas. Asimismo, el apartado teórico del trabajo se centrará en la cultura vasca, explicando a continuación lo necesario para pasar a la práctica. Por consiguiente, recorreremos un trayecto desde la Literatura Vasca, atravesando la Literatura Infantil y Juvenil Vasca, hasta la Poesía Infantil y el juego, siendo estos últimos el medio de disfrute. Además, se tendrá en cuenta el Currículo de Educación Infantil. En las actividades, no solo se destacará el aspecto lúdico, sino que también se construirá una relación entre poesía y niños/as con el fin de desarrollar las habilidades pertinentes, transformando así los sonidos en juego. [EN] This Final Degree Project provides poetry thought out a proposal geared towards Early Childhood Education, in particular, to 5 year old classroom. Considering the experts knowledge in this area, poetry and game had been unified in this didactic proposal, having as main objective enjoy, learn and stimulate children interests. Furthermore, the project theoretical content would be focus on Basque Culture, explaining hereafter the information need to carry out a practice. Therefore, we would set up a way from Basque Literature, crossing over Basque Child and Youth Literature, to Children´s Poetry and game, being these latter a way to enjoy. Moreover, we would take into consideration Early Childhood Education Curriculum. In the activities, it would be outline not only the playful way, but also the relationship built up between poetry and children so that they develop their skills, turning sounds into a game.