Ikaskuntza kooperatibo baten esperientzia gamifikazioaren bitartez
Ikusi/ Ireki
Data
2021-10-22Egilea
Riol Balanzategui, Irene
Laburpena
[EUS] Lan honetan gamifikazioa eta ikaskuntza kooperatiboa konbinatzen dituen esku- hartzea diseinatu da, jakiteko ikasleen harremanak hobetu ahal diren. Horretarako, esku- hartzearen inplementazioa egin da, Vitoria-Gasteizko Calasanz Eskolapios ikastetxean, lau saioetan zehar garatu dena. Ikasleei ere amaierako galdetegi bat betearazi zitzaien ikerketa egin ahal izateko. Emaitzak aztertu ondoren, erakutsi dute metodologia horrekin ikasleen arteko harremanak sendotu dituztela, ardura pertsonala eta taldekoa ere handitu dela, komunikazio interpertsonala (interdependentzia positiboa, elkarrekintza sustatzailea, ardura indibiduala eta taldekoa, gaitasun interpertsonalak eta talde prozezamendua) garatuz. Hori dela eta, esku-hartze hori lehen hezkuntzan aurrera eramatea oso egokia ikusten dut. [ES] En este trabajo se ha diseñado una intervención que combina gamificación y
aprendizaje cooperativo para saber si es posible mejorar las relaciones del alumnado. Para
ello, se ha realizado la implementación de la intervención a lo largo de cuatro sesiones, en
el centro escolar Calasanz Eskolapios de Vitoria-Gasteiz. También se hizo rellenar a los
alumnos un cuestionario final para poder realizar la investigación. Tras el análisis de los
resultados, se ha demostrado que con esta metodología se han reforzado las relaciones
entre el alumnado, se ha incrementado la responsabilidad personal y grupal, desarrollando
la comunicación interpersonal (interdependencia positiva, interacción promotora,
responsabilidad individual y grupal, competencias interpersonales y procesamiento grupal).
Por ello, veo muy adecuado llevar a cabo esta intervención en primaria. [EN] In order to investigate if student relationships have room for improvement, a project
which combines gamification and cooperative learning has been designed. The
implementation of such project has been carried out in four sessions at the school Calasanz Eskolapios, located in Vitoria-Gasteiz. By the end of the sessions, the students were asked
to fill a form for the purpose of carrying out the research. The results have shown that
relationships between students were strengthened and personal and team responsibility
increased, all of which lead to develop interpersonal communication (positive independence,
suportive interactions, individual and team responsibility, interpersonal skills and team
processing). In light of this, I believe that carrying out this project in primary education is very
adequate.