Espainiako Gobernuak Covid-19aren larrialdian aplikatutako komunikazio estrategiaren analisia
View/ Open
Date
2022-02-02Author
Ruiz de Gordoa Zubiri, Xabier
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Honako lana Espainiako Gobernuak covid-19aren larrialdiari aurre egiteko erabili izan duen komunikazio estrategiaren analisia egitera bideratuta dago. Ikerketa lehen alarma egoeran fokatuko da, hau da 2020ko matxoaren 13tik ekainaren 22ra arte. Baina epe horretatik kanpo estrategia horrek zer nolako bilakaera izan duen ere azaleratu da. Alde batetik, hedabide tradizionalegan, zehazki telebista eta prentsa idatzian, izurriteak izan duen eragina aztertu da, ondoren Gobernuak hedabide horietan izan duen jokaera aztertzeko. Bestetik, gaur egun arlo komunikatiboan hain garrantzitsuak diren sare sozialetan estrategia hori nola aplikatu den ikertu da Twitter, Facebook eta Instagramen. Azkenik, estrategia horretan barneratzen diren bi kanpainei buruzko informazioa bildu da. Eta, gainera, Gobernuaren mezua zabaltzen eta indartzen lagundu duten bi kasuen analisia egin nahi izan da gobernuz kanpoko agenteen kolaborazioaren adibide gisa. [SPA] Este trabajo tiene como objetivo analizar la estrategia de comunicación utilizada por el Gobierno de España para afrontar la crisis provocada por el Covid-19. La investigación se centra en el periodo entre el 13 de marzo y el 22 de junio de 2020. Pero también se ha querido apreciar el desarrollo de dicha estrategia fuera de ese periodo. Por un lado, se ha analizado el impacto de la pandemia en los medios tradicionales, concretamente en televisión y prensa, para después dilucidar de qué manera ha utilizado el Gobierno esos medios. Por otro, se ha querido estudiar cómo se ha aplicado esa estrategia comunicativa en las redes sociales, concretamente en Twitter, Facebook e Instagram. Por último, se ha recogido información sobre dos campañas encuadradas en todo este proceso. Además. la colaboración de agentes externos al Gobierno de España ha desempeñado también un importante papel a la hora de ayudar a potenciar y difundir el mensaje del Ejecutivo, por lo que se ha decidido exponer dos ejemplos al respecto.