Euskal autonomia erkidegoko hezkuntza sistemaren gabeziak eta horien eragina kriminalitatean
Laburpena
[EU]Hezkuntza sistema bat bera ere ez da perfektua, hots, guztiak hobetu daitezke. Ikuspuntu kriminologikotik, hezkuntzak
kriminalitate tasak inhibitzeko edo murrizteko gai izan beharko luke. Baina egungo hezkuntzek dituzten gabeziak nahiz akatsak
direla eta, ez da helburu hori betetzen ari. Euskal Autonomia Erkidegoan indarrean dagoen hezkuntza sistemak, konkretuki,
hainbat hutsune ditu kriminalitaterako arrisku faktoreak sustatzen dituena. Hori dela eta, gure heziketaren araudia aztertuz,
beste herrialdeek erabiltzen duten heziketa metodologia analizatuz eta hezkuntzarekin harreman estua duten 3 pertsona
elkarrizketatuz, kriminalitatean eragiten duten hezkuntza sistemako akatsak detektatu ditut. Halere, oker guztiak konpongarriak
dira. Baina soilik gizarteko kide guztien lankidetzaren bidez izango gara gai horiek hobetzeko. [ES]Ningún sistema educativo es perfecto, es decir, todos son mejorables. Desde el punto de vista criminológico, la educación debería
ser capaz de inhibir o reducir las tasas de criminalidad. Pero debido a las carencias y defectos que presenta la educación actual,
no se está cumpliendo este objetivo. El sistema educativo vigente en la Comunidad Autónoma Vasca presenta, en concreto, una
serie de deficiencias que fomentan factores de riesgo para la criminalidad. Por ello, analizando la normativa de nuestra
educación, analizando la metodología educativa que utilizan otros países y entrevistando a 3 personas que tienen una estrecha
relación con la educación, he detectado fallos en el sistema educativo que inciden en la criminalidad. Sin embargo, todas las
equivocaciones son reparables. Pero sólo a través de la colaboración de todos los miembros de la sociedad seremos capaces de
mejorar estas cuestiones. [EN]No education system is perfect, that is, everyone can get better. From a criminal standpoint, education should be able to inhibit or
reduce crime rates. But because of the deficiencies or defects of existing education, it is not fulfilling this goal. In particular, the
education system in the Basque Autonomous Community has several vacancies that promote risk factors for criminality. So by
examining our education regulations, analyzing the educational methodology used by other countries, and interviewing three
people closely related to education, I have detected defects in the education system that affect criminality. But all errors are
remediable. But we shall only be able to improve them by the cooperation of all the members of society.