Browsing Publicaciones by Issue Date
Now showing items 21-40 of 55
-
ENEKuS – a key model for managing the transformation of the normalisation of the Basque language in the workplace
(Taylor & Francis Group, 2013-06-21)The aim of this study is to develop a reference model for intervention in the language processes applied to the transformation of language normalisation within organisations of a socio-economic nature. It is based on the ... -
Nuevas tecnologías para viejos modelos. El caso del postgrado on-line "Hiznet"
(Jute, 2014)En esta comunicación queremos plantear, a partir de la experiencia del curso de postgrado on-line HIZNET organizado por la Fundación Asmoz de la Sociedad de Estudios Vascos - Eusko Ikaskuntza y el departamento de Sociología ... -
Trantsizioa eskola txikietatik bigarren hezkuntzara. Aldagai lagungarrien bila
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)Este trabajo estudia el proceso de transición a la Educación Secundaria que realiza el alumnado de la escuela rural. Las escuelas rurales comparten algunas características específicas las cuales tienen consecuencias en el ... -
Televisión y valores percibidos por los adolescentes: diferencias transculturales y de género
(Decanato de la Facultad de Educación. UNED, 2016)[EN] The perception of values during adolescence continues to raise important questions, the scope of which becomes even broader when the groups ana - lyzed come from different cultural contexts and the ... -
Values and emotions in children’s audiovisual fictional narratives
(Comunicar, 2016-04-01)[EN] The aim of this study is to identify which values and emotions are transmitted in the favorite fictional TV programs of children aged between 8 and 12, according to their particular type of structure. Based on the ... -
Habilidades narrativas, valores y relatos personales digitales: una propuesta metodológica para Educación Primaria
(Universitat de Barcelona, 2017)La finalidad general de este trabajo es presentar una propuesta metodológica para la educación en valores a través de contenidos mediáticos de ficción, basada en una investigación previa sobre la relación entre el consumo ... -
Socialización de género: relatos digitales de padres e hijas
(Universitat de Barcelona, 2017)En el presente estudio se muestran resultados preliminares obtenidos desde el análisis de las grabaciones con el teléfono móvil en los hogares de preadolescentes y adolescentes (9-14 años). Se ha pedido a padres varones ... -
Valores y contravalores en dibujos animados
(AIDIPE2017, XVIII Congreso Internacional de Investigación Educativa y AIDIPE Asociación Interuniversitaria de Investigación Pedagógica, 2017-06)[ES] En el marco de una investigación relativa al “consumo mediático infantil, nivel atencional y valores percibidos en personajes de ficción”, se presentan los resultados obtenidos al analizar el contenido en valores y ... -
Parental mediation of the Internet use of Primary students: beliefs, strategies and difficulties
(Comunicar, 2018-01-01)[ES] El uso de Internet de los niños y las niñas a edades cada vez más tempranas constituye un reto para las familias, las escuelas y la política educativa y social en la actualidad. Se presenta una investigación cualitativa ... -
The influence of television stories on narrative abilities in children
(Psicológica Journal, 2018-01-19)This research explores the narrative abilities demonstrated by children aged between 8 and 12 in the production of television stories. The results reveal that not all television stories viewed by children foster the informal ... -
Reconstruction of Autobiographical MeSexual-Affective Relationships Through Scientific Reading on Love: A Psycho-Educational Intervention to Prevent Gender Violence
(Frontiers Media SA, 2018-10-24)Violence in sexual-affective relationships among teens and young people is recognized as a social, educational, and health problem that has increased worldwide in recent years. Educational institutions, as central developmental ... -
Cultivando comunidades de práctica en la extensión universitaria: artes escénicas y performativas en el campus de Gipuzkoa
(Universidad de Cádiz, 2019)El artículo presenta la extensión universitaria desde un enfoque relacional, como un ecosistema de interacciones entre agentes académicos y socia - les, dentro y fuera del campus. Basándose ... -
Narrative skill and identification of values and countervalues in cartoons by Primary Education students
(Anales de Psicología / Annals of Psychology, 2019-04-07)[EN] This research analyses whether the structure (non-narrative or narrative) that characterizes cartoons affects the narrative skill and identifi-cation of values and countervalues, as opposed to personal (age, school ... -
Structure of cartoons, narrative skills and perception of values/countervalues in primary school
(Taylor and Francis, 2019-08-27)This study analyses whether narrative skill and the perception of values/countervalues among students in primary school vary according to the structure (narrative vs non-narrative) of the episodes of fiction viewed, the ... -
Educación en Valores y Formación del Profesorado de Secundaria: el Caso de la UPV/EHU
(FORCE, 2019-09)La finalidad de este estudio es analizar la presencia de la educación en valores en los planes de estudio del Máster en Formación del Profesorado de Secundaria (MFPS), así como la percepción de la misma por parte del futuro ... -
Hábitos y valores del alumnado en centros de primaria de alta eficacia escolar
(Universidad de Navarra, 2019-11-07)Diversas investigaciones concluyen que la educación en valores es una parte inseparable de la enseñanza efi caz y que se vincula con mejoras en el aprendizaje y el bienestar emocional y social del alumnado. Este trabajo ... -
Video games, parental mediation and gender socialization
(Universitat de Barcelona, 2019-12)The study examines the parental perception of the use of video games by their preadolescent children, as well as parental beliefs, mediation practices and difficulties they encounter. In total, 186 parents have participated. ... -
Open Circle: playing coexistence in ten movements
(Sage Publishing, 2020)The central focus of this article is Open Circle, a play written by Esther Uria-Iriarte that follows Arts Based Research (ABR) methods in theatrically interpreting the results of a doctoral research study carried out in ... -
EHUko Pedagogia Gradua lanbide anitzetarako prestatzen: ikasleen asebete eta iritzietan eta irakasleen pertzepzioan oinarritutako analisia
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2020)The spaces that the profession of the Pedagogue has occupied over the years in society has been changing, complicating the identification of his field of work. For this reason, it is up to the pedagogy of the twenty-first ... -
Mediación parental del uso de Internet desde una perspectiva de género
(Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo (Baja California, México), 2020-01-31)[ES]El objetivo de esta investigación es conocer la percepción de los progenitores sobre el uso de Internet de sus hijos/as, así como sus prácticas de mediación para promover los beneficios y evitar los riesgos en la red. ...