Boletín 4. Buletina
Ikusi/ Ireki
Data
2022Egilea
Uria Iriarte, Esther
Rodríguez Miguel, Sandra
Larrazabal Arrieta, Ianire
Yarza González, Eider
Laburpena
Laugarren buletinak “Aniztasun funtzionalera hurbilduz genero perspektiba intersekzionaletik” izena dauka. Buletinaren helburua izan da aniztasun funtzionala duten emakumeen inguruko ikerketak, esperientziak eta baliabideak ezagutzea eta jendartearen eskura jartzea.
GANDERE Taldeak, lagungarriak izan daitezkeen baliabide eta ikerketak identifikatu, sustatu eta hedatu nahi ditu hezkuntza testuinguru desberdinetan: eskolan, familian, mediatikoan eta sozialean.
Laugarren buletin honetarako Mentxu Arrieta Ormazabal, Vanesa Plaza Mendaña, Vanesa Lancha Villamayor eta Rosa Ugalde Urbistondoren ekarpenak jaso ditugu. Mentxu Arrieta Ormazabalek aniztasun funtzionala duten pertsonen sexualitatea aztertu du eta berarekin egindako solasaldia jasotzen du buletinak. Ondoren, bi ikerketen berri ematen da; Vanesa Plaza Mendañak desgaitasuna duten emakumeen egoera ikertu du, bere anai-arreben ikuspegitik eta Vanesa Lancha Villamayorrek autismoa duten ikasleen hezkuntza sexualaren garapena aztertu du, generoaren aldagaian fokua jarriz. Azkenik, Rosa Ugalde Urbistondok ELKARTU elkartean egiten duten lanaren berri eman digu. El cuarto boletín se titula “Acercándonos a la diversidad funcional desde la perspectiva de género interseccional”. El objetivo del boletín ha sido conocer y poner a disposición de la sociedad estudios, experiencias y recursos en torno a las mujeres con diversidad funcional.
El Grupo GANDERE pretende identificar, promover y difundir recursos e investigaciones de apoyo en los diferentes contextos educativos: escolar, familiar, mediático y social.
Para este cuarto boletín hemos recibido aportaciones de Mentxu Arrieta Ormazabal, Vasnesa Plaza Medaña, Vanesa Lancha Villamayor y Rosa Ugalde Urbistondo. Mentxu Arrieta Ormazabal analiza la sexualidad de las personas con diversidad funcional y recoge su charla. A continuación, se da cuenta de ambos estudios; Vanesa Plaza Medaña ha investigado la situación de las mujeres con discapacidad desde la perspectiva de sus hermanas y Vanesa Lancha Villamayor ha analizado el desarrollo de la educación sexual del alumnado con autismo, poniendo el foco en la variable de género. Por último, Rosa Ugalde Ubistondo nos cuenta el trabajo que realizan en la asociación ELKARTU.