Bioaniztasunaren hezkuntza LHn: Gipuzkoako ikasleen naturarekiko lotura eta baso espezien identifikazio eta zerrendatze gaitasuna
Ikusi/ Ireki
Data
2023-03-03Egilea
Garikano Belaunzaran, Maddi
Laburpena
[EUS] Bioaniztasunaren hezkuntzak duen garrantzia ikusita, ikerketa honek Gipuzkoako 8 eskoletako Lehen Hezkuntzako 5. eta 6. mailako ikasleek naturarekiko duten konexio maila (INS eskala) eta bertako basoetako landare eta animalia basatiak zerrendatzeko eta identifikatzeko duten gaitasuna aztertu du bibliografian oinarritutako galdetegi baten bitartez. Galdeketa 271 ikasleei pasatu zaie, hauek eskola mota ezberdinetakoak izanik: baso-eskola, erdiko-eskola edo barneko-eskola. Aztergaiak ziren naturarekiko lotura eta bertako landare eta animalien identifikazio eta zerrendatze gaitasunerako eskola-mota, sexua, natur ingurunean pasatzen den denbora eta herriaren tamaina hartu dira kontuan. Emaitzetan natur-ingurunean pasatzen den denborak haurrek naturarekiko duten konexio mailan eragin zuzena duela ikusi da, bestetik, baso-eskolek, gurasoek eta natur-ingurunean pasatzen den denborak haurrek bertako landare basatiak zerrendatu eta bertako zuhaitz eta animalia basatiak identifikatzeko duten gaitasunean positiboki eragiten dutela ikusi den arren, haurrek bertako animalia eta zuhaitzen inguruan duten ezagutza oso urria dela ondorioztatu da. Azkenik, bibliografian deskribatutako “landareen itsutasuna” eta “bertako espezieen oharmen eza” fenomenoak baieztatu dira. [EN] Considering the importance of biodiversity education, the present study analyzed 5th and 6th grade students of 8 schools in Guipuzkoa in terms of their connection with nature (INS) and their capacity to enumerate and identify native wild plants and animals of forest environments. A questionnaire was administered to 271 students, belonging to different school-types - forest-school, intermediate school or inner school- in order to analyze the effect of school type, sex, time spent in natural environments and the size of the population on the connection with nature and the capacity to enumerate and identify native wild plants and animals. It was found that the time spent in the natural environment has a significant effect in the level of connection with nature. Besides, forest schools, parents and the time spent in a natural environment influence significantly on the students’ ability to list native wild plants and identify native wild trees and animals, however, the knowldege is very poor. Our results confirm the “plant blindness” and Native Species Awareness Disparity of the primary school students. [ES] Dada la importancia de la educación para la biodiversidad, el presente estudio ha analizado en 8 colegios de Guipúzcoa, qué conexión tiene el alumnado de 5º y 6º de primaria con la naturaleza (escala INS) y qué capacidad tiene de enumerar e identificar plantas y animales forestales silvestres y autóctonos. El cuestionario se ha pasado a 271 alumnos y alumnas, pertenecientes a diferentes escuelas-tipo: bosque-escuela, escuela intermedia y escuela interior. Para el análisis de los datos se ha tenido en cuenta las siguientes variables: tipo de escuela, sexo, el tiempo transcurrido en el medio natural y el tamaño de la población. En los resultados se ha observado que el tiempo que se pasa en el medio natural influye directamente en el grado de conexión con la naturaleza, por otro lado, aunque se ha visto que las escuelas bosque, los padres y el tiempo transcurrido en el medio natural influyen positivamente en la capacidad que el alumnado tiene para enumerar las plantas silvestres autóctonas e identificar los árboles y animales salvajes autóctonos, se ha llegado a la conclusión de que el conocimiento de los niños sobre los animales y los árboles autóctonos es muy escaso. Así se han confirmado los fenómenos descritos en la bibliografia conocidos como “ceguera de las plantas” y la falta de conciencia de los animáles autóctonos”.