Esperientzia gogor goiztiarrak izan dituzten haurren eskolaratze prozesuak. Kasu azterketa bat.
Laburpena
[EUS] Ikasle bakoitzak bere bizitzan zehar bizipen eta egoera desberdinak bizi behar izan ditu, kasu askotan bere ikaskuntza prozesuan eragina izanik. Honi, ACE kontzeptuak egiten dio erreferentzia, euskaraz “haurtzaroko esperientzia kaltegarri goiztiarrak” bezala ezagutzen dena. Esperientzia eta egoera horiek (familia barruko arazoak, abusua eta abandonua) eragina izan dezakete ikasleen garapenean; hori dela eta, lan honen helburua eskola bateko kideek, lagin modura hartuta, gai honi buruz dakitena jakitea, errealitatea behatzea eta adituekin informazioa alderatzea izango da, benetan honako egoera baten aurrean egin beharko litzatekeena ikasi nahian. [ES] Cada alumno y alumna a lo largo de su vida, ha tenido que pasar por diferentes experiencias y situaciones, viendo afectado en muchos casos su proceso de aprendizaje. A ello se refiere el concepto de ACE, que en castellano se define como “experiencia adversa en la primera infancia”. Estas experiencias y situaciones (problemas familiares, abuso y negligencia) pueden afectar el desarrollo del estudiante; por lo tanto, el objetivo de este trabajo será averiguar qué saben los miembros de una escuela sobre este tema, observar la realidad y comparar la información con diferentes expertos, tratando de aprender qué es lo que realmente se debe hacer en estas situaciones. [EN] Each student throughout their lives has had to go through different experiences, in many cases affecting their learning process. This is what the concept of ACE (Adverse Chilhood Experiences) refers to. These experiences and situations (family problems, abuse and neglect) can affect the student's development; therefore, the objective of this work will be to find out what the members of a school know about this subject, observe the reality and compare the information with different experts, trying to learn what should really be done in those situations.