Ibilbide matematikoa Durangon, geometria eta neurria Lehen Hezkuntzan lantzeko baliabidea
View/ Open
Date
2023-03-06Author
Lasa Soldevilla, Hodei
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Gradu Amaierako Lan honetan Lehen Hezkuntzako 6. mailan Geometria eta Neurria lantzeko proposamen didaktiko bat diseinatu da. Inguruaz baliatuz eta ibilbide matematikoen bitartez, geometria eta neurria aztertzeko modu alternatibo bat bilatu nahi izan da. Durangon zehar planteatu da proposamen didaktikoa, bertan ibilbide matematiko ezberdinak eginez eta herriko eraikin historikoei ikuspuntu geometrikoa emanez. Proposamena matematikatik bideratzen da, nahiz eta aukera ematen duen arkitekturarekin eta gizarte-zientziekin batera diziplinartekotasunez tratatzeko. Proposamena zazpi saiotan banatzen da: lehen bi saioak ibilbide matematikoen aurre prestaketara daude bideratuak; hurrengo bi saioetan zehar bi ibilbide matematiko burutzen dira, eta azken hiru saioak ibilbideetan jasotako informazio eta datuak baliatuz geometria eta neurriaren lanketa egitera zuzentzen dira. Geometriak egunerokotasunean daukan presentzia eta garrantziaz ikasleak ohartzea nahi da, gelan, kalean edo beste inguru batean. [ES] En este Trabajo de Fin de Grado se ha diseñado una propuesta didáctica para desarrollar los
temas de Geometría y Medida en 6º curso de Educación Primaria. Se pretende trabajar la
geometría y la medida de un modo alternativo, aprovechando el entorno y a través de los
recorridos matemáticos. La propuesta didáctica se ha planteado enla localidad de Durango,
donde se han realizado diferentes recorridos matemáticos y se ha dotado de un punto de vista
geométrico a los edificios históricos de la localidad. La propuesta se enfoca desde las
matemáticas, si bien permite ser tratada de manera interdisciplinar junto con la arquitectura y
las ciencias sociales. Dicha propuesta se divide en siete sesiones: las dos primeras están
enfocadas a la preparación previa de los itinerarios matemáticos; a lo largo de las dos
sesiones siguientes se realizan dos itinerarios matemáticos, y las tres últimas se dirigen al
estudio de la geometría y la medida a partir de la información y datos recogidos en los
recorridos. Se pretende que el alumnado sea consciente de la presencia e importancia de la
geometría en el día a día, ya sea en el aula, en la calle o en otro entorno