Jarduera fisikoaren eragina matematikako errendimendu akademikoan Lehen Hezkuntzan
Fecha
2023-03-06Autor
Salvador Gil, Galder
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[EUS] Lan honetan, jarduera fisikoaren eragina matematikako errendimendu akademikoan
Lehen Hezkuntzako ikasleetan duen eragina ikertu da. Horretarako, Lehen Hezkuntzako
laugarren, seigarren eta bosgarren mailako 66 ikaslek parte hartu dute. Ikerketa honetan,
Ikasleen jarduera fisikoaren maila jakiteko, galdetegi bat egin da, asteko MET (Metabolic
Equivalent Task) kopuruak lortzeko. MET kopuru horiek 4 taldetan sailkatu dira,
jarduera-mailaren arabera: 1) astero 625 MET baino gutxiago, ikasle sedentarioak; 2)
625-1499 MET bitartean, ikasle aktiboak neurrian; 3) 1500-2499 MET bitartean ikasle
aktiboak; eta 4) 2499 baino gehiago, ikasle oso aktiboak. Bestalde, ikasleen matematika
irakasgaiaren bigarren lauhileko notak kontuan hartu dira, errendimendu akademikoaren eta
jarduera fisikoaren kategorien arteko erlazioa aztertzeko. Emaitzei erreparatuz, Ikusi da
parte hartu duten ikasle taldearen %25,7a sedentarioak direla, kopuru hau nahiko altua
izanik. Bestalde, sexuen arteko desberdintasun nabariak ikusi dira bakoitzak praktikatzen
duen jarduera fisikoaren mailari dagokionez, hori bai, notei dagokionez sexuen artean ez da
egon desberdintasun esanguratsuak. Jarduera fisikoaren eta matematikako noten arteko
harremanetan zentratuz, sortutako kategoria desberdinen arteko desberdintasun
esanguratsuak ikusi dira. Kategoria desberdinen arteko matematikako batazbesteko notak
alderatzean, agerian gelditu da kategoria aktiboenean zeuden ikasleak batazbeste puntu
bat eta erdi gehiago zutela kategoria sedentariaoan zeuden ikasleak baino. Taldeen arteko
konparazio eta azterketa estatistiko hori eginez, ondoriozta daiteke jarduera fisikoaren ohiko
praktikak matematikako ikasgaiaren errendimendu akademikoan ondorio positiboak dituela. [ES] Mediante este trabajo, se ha investigado la relación entre la actividad física y el
rendimiento académico en la asignatura de matemáticas, en niños y niñas de Educación
Primaria. Para ello, han participado 66 alumnas y alumnos de cuarto, quinto y sexto de
primaria. En esta investigación, el nivel de actividad física de los estudiantes se ha
analizado mediante un cuestionario para obtener cantidades semanales de MET (Metabolic
Equivalent Task). Estas cantidades de MET se han categorizado en 4 grupos de acuerdo
con el nivel de actividad: 1) MET semanal inferior a 625, estudiantes sedentarios; 2) MET
semanal entre 625 – 1499, estudiantes activos en medida; 3) MET semanal entre 1500 –
2499, estudiantes activos; y 4) MET semanal superior a 2499, estudiantes muy activos. Por
otro lado, se han tenido en cuenta las notas del segundo cuatrimestre de la asignatura de
matemáticas de los alumnos y alumnas, para analizar la relación entre el rendimiento
académico y las diferentes categorías de actividad física. En los resultados, se observa que
un 25% de los estudiantes son sedentarios, siendo este porcentaje bastante elevado.
También, se han observado diferencias significativas entre sexos respecto a la cantidad de
actividad física que practicaban, sin embargo, la diferencia no ha sido significativa en las
notas. Al comparar la nota media de matemáticas entre las distintas categorías de actividad
física, se ha observado que los estudiantes muy activos han superado por un punto y medio
a los estudiantes sedentarios. Haciendo esta comparación y un análisis estadístico entre los
diferentes grupos, se puede llegar a la conclusión de que la práctica rutinaria de actividad
física favorece el rendimiento académico en la asignatura de matemáticas. [EN] Through this work it has been investigated the relationship between physical activity
and academic performance in the subject of Mathematics in Primary Education children. 66
students from fourth, fifth and sixth grade students have participated. In this research, the
level of physical activity of the students was analyzed by means of a questionnaire to obtain
weekly MET (Metabolic Equivalent Task) amounts. These MET amounts have been
categorized into 4 groups according to activity level: 1) weekly MET less than 625, sedentary
students; 2) weekly MET between 625 - 1499, active students in measure; 3) weekly MET
between 1500 - 2499, active students; and 4) weekly MET greater than 2499, very active
students. On the other hand, the students' second semester grades in mathematics were
taken into account to analyze the relationship between academic performance and the
different categories of physical activity. The results show that 25% of the group of students
are sedentary, this percentage being quite high. On the other hand, significant differences
have been seen between the sexes regarding the amount of physical activity that they
practiced. Even so, there have been no differences in the notes. Focusing on the
relationship between physical activity and math grades, there have been observed
significant differences between different categories created. Comparing the average grade in
Mathematics between the different categories, it is clear that in the category with the most
physical activity the average grade is one and a half points higher than among sedentary
students. By making this comparison and a statistical analysis between the different groups,
it can be concluded that the routine practice of physical activity favors academic
performance in the subject of mathematics.