Kulturarteko Hezkuntza Gorputz Hezkuntzaren ikuspuntutik: esku-hartze baten diseinua
Fecha
2023-03-06Autor
Rodríguez Maiztegi, Mikel
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
[EUS] Azkenengo bi hamarkadetan kultur dibertsitatea handiki ari da areagotzen gure gizartean, eta jatorri kultural desberdinetako pertsonen inklusioa gizarte plural eta demokratikoen erronka nagusietako bat bihurtu da. Hori dela eta, eskolek honako egoera honen aurrean ezin dute geldirik iraun, hauek azken batean izango duten rol inklusibo eta sozializatzaileak, gizartea bideratzeko gakoa izango baitira. Honenbestez, honako Gradu Amaierako Lan honetan, Gorputz Hezkuntzako irakasgaiaren bidez, kulturarteko hezkuntza jorratzea bilatu da, eta horretarako munduko jolasetan oinarrituriko sekuentzia didaktiko bat burutu da. Honako hau aurrera eraman ahal izateko, Lehen Hezkuntzako hirugarren mailako eta seigarren mailako ikasgela bana aukeratu dira, ikasgela bakoitzean lau saio burutuz. Bi ikasgelak bai kultura-aniztasun aldetik baita adin aldetik ezberdinak izan dira, eta horrenbestez emaitzak ere guztiz ezberdinak. Laburbilduz, kultura aniztasuna oztopo bat izatetik urrun elementu aberasgarri bat izan daitekeela ondorioztatu da, Gorputz Hezkuntzako irakasgaia ikasleen integrazioa sustatzeko alderdi erakargarri bat izanik. [ES] En las dos últimas décadas la diversidad cultural está aumentando de forma importante en nuestra sociedad y la inclusión de personas de diferentes orígenes culturales se ha convertido en uno de los principales retos de las sociedades plurales y democráticas. Por ello, las escuelas no pueden permanecer impasibles ante esta situación, ya que estos, en definitiva, van a tener un rol inclusivo y socializador, clave para encauzar la sociedad. Así, en el presente Trabajo de Fin de Grado, a través de la asignatura de Educación Física, se ha buscado abordar la educación intercultural, para lo cual se ha elaborado una secuencia didáctica basada en los juegos del mundo. Para poder llevar a cabo esta tarea se ha seleccionado un aula de tercero y un aula de sexto de Primaria, con cuatro sesiones por aula. Ambas aulas han variado tanto en diversidad cultural como en edad, con lo que los resultados han sido muy diferentes. En resumen, se ha llegado a la conclusión de que la multiculturalidad puede ser un elemento enriquecedor lejos de ser un obstáculo, siendo la asignatura de Educación Física un aspecto atractivo para fomentar la integración del alumnado.