Kirol alternatiboen eta bereziki Artzikirolaren ezagutza eta interesa bigarren hezkuntzako ikasleetan
Fecha
2023-04-21Autor
Romay Gómez, Andrea
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
[EUS] Lan honen bitartez hain erabilgarriak eta era berean ezezagunak diren kirol
alternatiboetara hurbilduko gara. Kirol alternatiboen eta zehazki
Artzikirolaren inguruko berrikuspen bibliografiko bat egiteaz aparte, lan
honetan Aiaraldeko Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako (DBH) 2. eta
3.mailako ikasleek Artzikirolaren inguruan duten ezagutza eta interesa aztertu
nahi da. Lanaren beste helburu bat Artzikirolaren unitate didaktiko bat aurrera
eramateak Artzikirolaren eta kirol alternatiboen inguruko ezagutza eta
interesean eraginik duen aztertzea izan da. Bukatzeko, Euskal Herriko ondarea
ezagutu, kirol alternatiboen ezagutza bultzatu eta hauen inguruan interesa
piztea ere izan du helburu lan honek. Horretarako, Urduñan (Bizkaia) kokatuta
dagoen Antzinako Andra Mari ikastetxeko DBH-ko 2. eta 3.mailako kirol
alternatiboen inguruko galdera-sorta pasa zaie Artzikirol kirol alternatiboaren
unitate didaktiko bat aurrera eraman aurretik, ondoren eta hilabete batera.
Modu honetan, Artzikirolaren bitartez eragin pedagogiko ezberdinak jorratu
dituzte, hala nola, afektibo, kognitibo eta erlazionatzekoa. Joko alternatiboen
inguruko ezagutza handiagoa garatu dute unitate didaktikoa (UD) gauzatu
ondoren (P=0.04; Efektuaren tamaina, ET, 0.12) UD-aren aurreko ezagutzarekin
konparatuz ET ertaina izan zelarik. Bestalde, Artzikirolaren inguruko
ezagutzari dagokionez ez da ezberdintasun esanguratsurik eman (P=0.73) eta
UD aurreko eta ondorengo balioen artean efektuaren tamaina txikia izan
zelarik (ET = 0.001). Aplikazio praktikoari dagokionez, lana nahiz eta
Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako (DBH) 3. mailan aurrera eraman DBH-ko
maila guztietan aurrera eraman daiteke zenbait aldaerekin. [ES] A través de este trabajo nos acercaremos a los deportes alternativos tan
útiles e igualmente desconocidos. Además de realizar una revisión
bibliográfica de los deportes alternativos, en este trabajo se ha querido analizar
el conocimiento e interés del alumnado de los cursos de Educación Secundaria
Obligatoria (ESO) de Aiaraldea en torno al deporte alternativo Artzikirol. Otro
de los objetivos del trabajo ha sido analizar si el desarrollo de una unidad
didáctica de Artzikirol influye en el conocimiento e interés del mismo y de los
deportes alternativos. Por último, se ha querido fomentar el patrimonio del Pais
Vasco, el conocimiento de los deportes alternativos y el interés por ellos. Para
ello, se ha realizado y pasado un cuestionario sobre deportes alternativos antes,
después y al de un mes de llevar a cabo una unidad didáctica del deporte
alternativo Artzikirol a las chicas y chicos de 2º y 3º de ESO del colegio de
Nuestra Señora de La Antigua que se sitúa en Orduña (Vizcaya). De este modo,
a través del Artzikirol han abordado diferentes influencias pedagógicas, como
las afectivas, cognitivas y relacionales. Los alumnos han desarrollado un mayor
conocimiento de los juegos alternativos después de la ejecución de la unidad
didáctica (UD; P = 0.04; Tamaño de efecto, ET, 0.12). Por otro lado, no se han dado
diferencias significativas en el conocimiento del deporte Artzikirol (P = 0.73),
siendo el tamaño del efecto bajo entre los valores antes y después de la UD (ET
= 0.001). En cuanto a su aplicación práctica, aunque el trabajo se haya llevado a
cabo en 3º de ESO se puede llevar a cabo en todos los cursos de la ESO con
algunas variantes. [EN] Through this work we will approach alternative sports as useful and equally
unknown. In addition to carrying out a bibliographical review of alternative
sports, the aim of this work has been to analyze the knowledge and interest of
students of the Basic Secondary Education courses of Aiaraldea in the
alternative sport Artzikirol. Another objective of the work has been to analyze
whether the development of a didactic unit of Artzikirol influences the
knowledge and interest in Artzikirol and alternative sports. Finally, the aim was
to promote the heritage of the Basque Country, the knowledge of alternative
sports and interest in them. For this purpose, a questionnaire on alternative
sports was carried out before, after and after a month of carrying out a didactic
unit of the alternative sport Artzikirol to the girls and boys of 2nd and 3rd of ESO
(Compulsory Secondary Education) of the school of Nuestra Señora de La
Antigua, located in Orduña (Vizcaya). In this way, through Artzikirol they have
approached different pedagogical influences, such as affective, cognitive and
relational ones. Significant results have been obtained since they have
developed a greater knowledge of alternative games after the execution of the
didactic unit (UD; P = 0.04; Effect size, ET, 0.12). On the other hand, there were no
significant differences in the knowledge of Artzikirol sport (P = 0.73), and the
effect size was low between the values before and after the UD (ET = 0.001). As
for its practical application, although the work is carried out in the 3rd year of
ESO, it can be carried out in all ESO courses with some variations.