Heziketa Fisikoa eta Eskola Kirola: ba al dago lotura pedagogikoarik?
Fecha
2024-05-07Autor
Segurola López de Munain, Iñaki
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[EUS] Konpetentzia motorra izugarrizkoa garrantzia duen gaitasun bat da garapen integrala
lortzeko bidean. Hau lortzeko, Heziketa Fisikoa eta Eskola Kirola arlo
garrantzitsuenetakoak izan daitezke. Lan honen helburua Heziketa Fisikoaren eta
Eskola Kirolaren artean lotura pedagogikorik dagoen edo ez aztertzea da, horretarako
Gasteizko Calasanz ikastetxeko hastapeneko Eskola Kiroleko modeloa aztertu egin da.
Programako jardueren analisia egiteko, aurretik balidatutako kategorizazio taula bat
erabili da. Bertan, lehen hezkuntzako (LH)-ko lehenengo lau maila desberdinetako 131
ikaslek egindako 84 ariketa desberdin aztertu dira. Emaitzei dagokienez, ikusi da
Calasanzeko hastapeneko Eskola Kiroleko modeloa Heziketa Fisikoaren planteamendu
metodologikoa jarraitzen duela, eta horrekin batera, akzio motor domeinuen bidez
Eskola Kiroleko programazioa egitea erabilgarria izan daitekeela. Bide batez,
etorkizunari begira hobetu beharreko aspektuak ere identifikatu ahal izan dira lan
honetan, hala nola, zeharkakotasunaren erabilgarritasuna, hau da, irakasgaien artean
loturak ezartzeko aukera, eta LH-ko 1. mailan eman diren ideia kontrajarri batzuk, hala
nola, aurkakotasun jardueretan denbora asko ematea baina aldi berean jarduera
horietako gehienak memoriarik ez izatea. [ES] La competencia motriz toma especial importancia a la hora de garantizar el desarrollo
integral de los niños. Para desarrollar ésta, se ha visto que la Educación Física y el
Deporte Escolar pueden ser dos ámbitos muy útiles e interesantes. El objetivo de este
trabajo es analizar si hay algún tipo de relación pedagógica entre la Educación Física y
el Deporte Escolar. Para ello se ha analizado el programa de iniciación de Deporte
Escolar del colegio Calasanz de Vitoria-Gasteiz.
Para el análisis de las actividades realizadas, se ha utilizado una plantilla previamente
validada. En ella se han analizado las 84 actividades realizadas por los 131 alumnos de
los cuatro primeros cursos de educación primaria obligatoria (EPO). Respecto a los
resultados, hemos podido ver cómo el planteamiento de iniciación deportiva del colegio
Calasanz va acorde con el planteamiento pedagógico de la asignatura de Educación
Física; así, se ha podido ver que la programación e intervención propuestas para la
etapa de iniciación en Deporte Escolar se adecúa a las líneas curriculares del área de
Educación Física. Al mismo tiempo, el diagnóstico ha permitido identificar como áreas
de mejora la transversalidad de la asignatura de educación física, es decir, la capacidad
de ésta para trabajar distintos contenidos relacionando varias asignaturas y algunas
Lehen Hezkuntzako Gradua
Gradu Amaierako Lana
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incongruencias a la hora de llevar a cabo el programa en el 1º curso de EPO, como ha
podido ser la gran cantidad de tiempo que se le dedica a hacer actividades con
oposición, y que al mismo tiempo estas actividades no tienen memoria, para detectar
los distintos puntos de mejora del programa de este colegio y mejorar en este aspecto