Lehiakortasunaren eta gozamenaren arteko erlazioa esploratzen: kasu-azterketa
Fecha
2024-05-07Autor
Irurzun Gelbenzu, Emerenciana
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[EUS] Gradu Amaierako Lan honetan ikerketa enpiriko bat garatu da Eskola Kirolaren
esparruan kokatuta eta ondorengo helburuarekin, haurrek eskolako kirol praktikan
duten gozamen-maila aztertzea, jardueraren lehiakortasun mailaren baitan. Lehen
Hezkuntzako laugarren, bosgarren eta seigarren mailako 221 haurrek hartu zuten
parte, zeinak, lau herri desberdinetako 17 taldetakoak ziren. 60 minutuko saio batean
talde bakoitzak barne-logikaren ezaugarrien eta kultura motorrari lotutako atribuzioen
arabera lehiakortasun maila desberdina zuten hiru jarduera motor egin zituen: Stop,
Baloi-eseria eta Futbol partida bat. Gozamen-maila neurtzeko erabili zen tresna
Physical Activity Enjoyment Scale (PACES) galdetegia izan zen. Emaitzek erakutsi
zuten, ikerketa saioan haurren gozamen-maila altua izan zela (61,25±14,88 puntukoa,
gehienez 80 puntuko eskala batean). Jardueraren araberako konparaketan, ezaugarri
lehiakorreko jardueretan gozamen-maila estatistikoki altuagoa izan zen lehia
ezaugarririk gabeko jardueretan baino, hala, gozamen-maila altuena Futbolean lortu
zen (66,01±13,38 vs. 60,98±15,16 vs. 56,77±14,6). Generoari dagokionez, neskek eta
mutilek antzeko gozamen-maila izan zuten, baina, mutilen kasuan desberdintasun
esanguratsuak egon ziren jarduera bakoitzean lortutako gozamen-mailen artean, balio
altuena Futbolean izanik. Azkenik, emaitzaren arabera desberdintasun esanguratsuak
egon ziren jarduera kontutan hartu gabe eskuratutako emaitzaren arabera eta
gozamen-maila altuena irabazi zutenek lortu zuten. Lan honetatik ondorioztatu daiteke,
izaera lehiakorra zuten praktika motorrek gozamen-maila altua eragin zutela Eskola
Kiroleko haurrengan. Kirol praktikan egoera hezitzaileak eskaini ziren, beti ere, Eskola
Kirolaren filosofiara egokitutako esku-hartze estiloak baldintzatuta. Hau guztiagatik,
izaera lehiakorra duten jarduera motorrak baliozko tresnak izan daitezke haurren
konpetentzia motorra garatzeko. [ES] En el presente Trabajo Fin de Grado se ha llevado a cabo una investigación de
carácter empírico, contextualizada en el marco del Deporte Escolar, que ha tenido
como principal objetivo analizar el nivel de disfrute en la práctica deportiva escolar,
asociado al grado de competitividad de la tarea. Participaron 221 niños y niñas de
cuarto, quinto y sexto curso de Educación Primaria, correspondientes a 17 grupos de
cuatro localidades diferentes. En una sesión de 60 minutos cada equipo realizó tres
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prácticas motrices con distinto nivel de competitividad, de acuerdo con los rasgos de
lógica interna y las atribuciones asociadas a la cultura motriz: Stop, Balón Sentado y
Fútbol. El instrumento de medida utilizado fue el cuestionario Physical Activity
Enjoyment Scale (PACES). Los principales resultados mostraron un alto nivel de
disfrute en la sesión (61,25±14,88 sobre una puntuación máxima de 80 puntos). En la
comparativa entre tareas, las tareas con rasgos competitivos reportaron valores de
disfrute significativamente mayores a la no competitiva, siendo el Fútbol la que mostró
el valor significativamente más elevado (66,01±13,38 vs. 60,98±15,16 vs. 56,77±14,6).
En cuanto al género, las chicas y los chicos tuvieron un nivel de disfrute similar, pero
en el caso de los chicos hubo diferencias entre los niveles de disfrute alcanzados en
cada tarea, siendo el valor significativamente más elevado en el Fútbol. Finalmente,
respecto al resultado hubo diferencias en función del resultado obtenido sin tener en
cuenta la tarea, siendo el nivel de disfrute significativamente más elevado en el
alumnado que ganó. Del presente trabajo se puede concluir que las prácticas motrices
de carácter competitivo generaron niveles de disfrute elevado en el alumnado.
Proporcionando un clima deportivo educativo, determinado por un estilo de
intervención adecuado a la filosofía del Deporte Escolar. De esta forma, las tareas
motrices de carácter competitivo pueden ser un recurso de valor para el desarrollo de
la competencia motriz. [ENG] In this Final Degree Project, an empirical research was carried out, contextualized
within the framework of School Sports, with the main objective of analyzing the level of
enjoyment in school sports practice, associated with the degree of competitiveness of
the task. A total of 221 boys and girls from fourth, fifth and sixth grades of Primary
Education participated, corresponding to 17 groups from four different localities. In a
60-minute session, each team performed three motor practices with different levels of
competitiveness, according to the internal logic features and attributions associated
with the motor culture: Stop, Sitting Ball and Football. The measuring instrument used
was the Physical Activity Enjoyment Scale (PACES) questionnaire. The main results
showed a high level of enjoyment in the session (61,25±14,88 out of a maximum score
of 80 points). In the comparison between tasks, the tasks with competitive features
reported significantly higher enjoyment values than the non-competitive one, with
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Football showing the significantly higher value (66,01±13,38 vs. 60,98±15,16 vs.
56,77±14,6). Regarding gender, girls and boys had a similar level of enjoyment, but in
the case of boys there were differences between the levels of enjoyment achieved in
each task, the value being significantly higher in Football. Finally, regarding the result,
there were differences according to the result obtained without taking into account the
task, with the level of enjoyment being significantly higher in the students who won.
From the present study it can be concluded that the competitive motor practices
generated high levels of enjoyment in the students. It was provided an educational
sports climate, determined by a style of intervention appropriate to the philosophy of
School Sports. Thus, competitive motor tasks can be a valuable resource for the
development of motor competence.