Jazarpen sozialaren eta ahozko jazarpenaren prebentzioa Antzerki Foroa erabiliz: esku-hartze baten proposamena eta inplementazioa
Laburpena
[EU] Eskolan, elkarren arteko jazarpena gaur egun ematen den errealitate bat da. Gradu Amaierako Lan honen helburua eskola jazarpenaren prebentziorako esku-hartze bat diseinatzea eta martxan jartzea zen, KIVa programan eta Berdinen Arteko Tutoretza planean oinarrituz eta Antzerki Foro metodologia erabiliz. Euskal Autonomia Erkidegoko eskola itunpeko batean, Lehen Hezkuntzako seigarren mailako 75 ikasleekin (3 ikastaldeekin) esku-hartze osoa praktikan jarri zen. Horretarako, bost saio behar izan ziren. Esku-hartzearen helburu orokorrak bete ziren, hots, jazarpenaz kontzientzia hartzea eta horren prebentzioa sustatzea. Gainera, emaitzetan ikusi zen bezala, esku-hartzeak eragin positibo bat izan zuen ikasleengan eta aldaketa bat bizi zen ikasleen harremanetan, errespetuan eta lankidetzan hobekuntzak nabaritu zirelako. Ondorioz, esan daiteke antzerki foro metodologia eskola jazarpena prebenitzeko metodologia baliagarria eta egokia izan daitekeela. [ES] El acoso escolar es una realidad que se da con frecuencia hoy en día en el ámbito escolar. El objetivo de este Trabajo Fin de Grado era diseñar y poner en marcha una intervención para la prevención del acoso escolar, a partir del programa KIVa y del plan de Tutoría entre iguales, utilizando la metodología Teatro Foro. En un colegio concertado de la Comunidad Autónoma del País Vasco se puso en práctica la intervención completa con 75 alumnos y alumnas (3 grupos) de sexto de Educación Primaria. Para ello fueron necesarias cinco sesiones. Se cumplieron los objetivos generales de la intervención de concienciación y prevención del acoso. Además, como se vio en los resultados, la intervención tuvo un impacto positivo en el alumnado y se dieron mejoras en las relaciones, el respeto y la colaboración del alumnado. En consecuencia, se puede afirmar que la metodología Teatro Foro puede ser una metodología útil y adecuada para prevenir el acoso escolar. [EN] Bullying is a reality that occurs frequently today in the school environment. The goal of this Final Degree Project was to design and implement an intervention for the prevention of bullying, based on the KIVa program and the Peer Tutoring plan, using the Theater of the Oppressed methodology. In a subsidized school in the Autonomous Community of the Basque Country, the complete intervention was put into practice with 75 students (3 groups) in the sixth year of Primary Education. For this, five sessions were necessary. The general goals of the bullying awareness and prevention intervention were met. In addition, as seen in the results, the intervention had a positive impact on the students and improvements were noted in the relationships, respect and collaboration of the students. Consequently, it can be affirmed that the Theater of the Oppressed methodology can be a useful and adequate methodology to prevent bullying.