Oral feedback as a teaching technique in the foreing language primary classrooms while working on the SDGs.
Date
2024-05-08Author
Rodrigo del Campillo, Patricia
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[EN] The aim of this work is to explore oral corrections, specifically the treatment of pronunciation errors, using two different types of corrective feedback, recast and prompts (in the form of repetitions), and evaluating to what extent the type of correction context affected students' beliefs. In order to work on Goal 3 of UNESCO's Agenda 2030 in the Primary EFL classroom, an intervention was designed and implemented for the 4th year of Primary Education in a public school, using oral communication and two correction strategies as a basis. Although the results are not fully consistent, there is a tendency in the students' responses to show a positive attitude towards the correction of their pronunciation errors. [ES] El objetivo de este trabajo son las correcciones orales, concretamente el tratamiento de los errores de pronunciación, utilizando dos tipos diferentes de feedback correctivo, la reformulación y los prompts (en forma de repeticiones), y evaluando en qué medida el tipo de contexto de corrección afectaba a las creencias de los estudiantes. Con el fin de trabajar el Objetivo 3 de la Agenda 2030 de la UNESCO en el aula de EFL de Primaria, se diseñó e implementó una intervención para 4º de Educación Primaria, utilizando como base la comunicación oral y dos tipos de corrección. Aunque los resultados no son del todo consistentes, existe una tendencia en las respuestas de los alumnos a mostrar una actitud positiva hacia la corrección de sus errores de pronunciación. [EU] Lan honen helburua ahozko zuzenketak aztertzea da, zehazki ahoskera-akatsaren tratamendua, bi feedback zuzentzaile mota erabiliz: barregitea eta prompt-ak (errepikapen moduan), eta zuzenketa-testuinguruak ikasleen sinesmenetan zer neurritan eragiten zuen ebaluatuz. UNESCOren 2030 Agendaren 3. helburua Lehen Hezkuntzako Lanbide Heziketako ikasgelan lantzeko, Lehen Hezkuntzako 4. mailarako esku-hartze bat diseinatu eta ezarri zen, ahozko komunikazioa eta bi zuzenketa-mota oinarri hartuta. Emaitzak sendoak ez diren arren, ikasleek beren ahoskera-akatsak zuzentzeko jarrera positiboa erakusteko joera dute.