Kulturartekotasunaren trataera eta lanketa Haur Hezkuntzan, hezkuntza emozionalaren bitartez.
Laburpena
[EUS] Gradu Amaierako Lan honek, Haur Hezkuntzan kulturartekotasuna eta hezkuntza emozionala lantzearen beharra defendatzen du. Izan ere, aurrekari teorikoek dioten moduan, erabiltzen dugun materiala orokorrean arrazista, estereotipatua eta etnozentrikoa da. Ez hori bakarrik, hezkuntza emozionalari dagokionez, hau gelan lantzeak gatazkei, indarkeriari, estresari edo depresioari aurre egiteko konpetentziak eskaintzen ditu. Gauzak horrela, lan honen helburuak hurrengoak dira: (1) Haur Hezkuntzan kulturartekotasunaren lanketa hekzuntza emozionalaren bidez nola gauzatzen den aztertzea; eta (2) bi termino horiek lantzeko Elkarlanetik ikasiz proiektua diseinatzea. Hori horrela izanik, 28 partaidek online gauzatutako formulario bat bete dute. Formulario horretan ikusitako beharren araberako proposamen didaktikoa diseinatu da ondoren. Emaitzak direla eta, kulturartekotasunaren trataera hezkuntza emozionalaren bidez eskolan ematen denari dagokionez, ahaztua eta gogorra dela zehaztu dute irakasleek. Baita baliabide falta nabaritzen dutela ere. Erantzun horietan oinarrituta, Elkarlanetik ikasiz programa sortu da, 26 saioetan norberaren emozioak hobeto ezagutzea eta besteenak hobeto identifikatzeko gai izatea, bai eta kultura ezberdinekiko errespetua eta horiekin harremantzeko gaitasuna garatzea bilatzen da, besteak beste. Horretarako, baliabide ezberdinak erabili dira, horien artean, musikaltasuna, dramatizazioa, sukaldaritza eta liburuak. Ondorioetan, irakasleek formularioan aurkeztutako kezkak baloratu izan dira eta proposamen didaktikoaren mugei aurre egiteko hobekuntzak plazaratuko dira. Hala eta guztiz ere, lan honek bere baitan hartzen duen Elkarlanetik ikasiz programa berritzailea dugu, zeinak irakasle jarduna kulturartekotasun testuinguruetan laguntzeko baliabideak esakintzen dituen. [ES] Este Trabajo de Fin de Grado defiende la necesidad de trabajar la interculturalidad y la educación emocional en la Educación Infantil. De hecho, como los antecedentes teóricos dicen, el material que utilizamos es generalmente racista, estereotipado y etnocéntrico. No sólo eso, en cuanto a la educación emocional, trabajar esto en el aula ofrece competencias para afrontar conflictos, violencia, estrés o depresión. Así las cosas, los objetivos de este trabajo son (1) analizar cómo se lleva a cabo la elaboración de la interculturalidad en la Educación Infantil a través de la cohesión emocional; y (2) diseñar el proyecto Elkarlanetik ikasiz para trabajar ambos términos. Así, 28 participantes han cumplimentado un formulario on-line. Posteriormente, se ha diseñado una propuesta didáctica en función de las necesidades observadas en dicho formulario. En cuanto a los resultados, el tratamiento de la interculturalidad en lo que se refiere a lo que se da en la escuela a través de la educación emocional, los profesores precisan que está olvidado y es duro. También notan la falta de recursos. En base a estas respuestas, se ha creado el programa Elkarlanetik ikasiz, que en 26 sesiones busca conocer mejor las propias emociones y ser capaz de identificar mejor las de los demás, así como desarrollar el respeto y la capacidad de interrelación con las diferentes culturas, entre otras cosas. Para ello, se han utilizado diferentes recursos, entre ellos, musicalidad, dramatización, cocina y libros. En las conclusiones se han valorado las inquietudes presentadas por el profesorado en el formulario y se introducen mejoras para hacer frente a los límites de la propuesta didáctica. No obstante, contamos con un programa innovador, Elkarlanetik ikasiz, que recoge los recursos para apoyar la práctica docente en contextos de interculturalidad. [EN] This Final Degree Project defends the need to work on interculturality and emotional education in Early Childhood Education. In fact, as the theoretical background says, the material we use is generally racist, stereotyped and ethnocentric. Not only that, as far as emotional education is concerned, working this in the classroom offers competences to face conflicts, violence, stress or depression. Thus, the objectives of this work are (1) to analyze how the elaboration of interculturality is carried out in Early Childhood Education through emotional cohesion; and (2) to design the Elkarlanetik ikasiz project to work on both terms. Thus, 28 participants filled in an on-line form. Subsequently, a didactic proposal was designed based on the needs observed in the form. As for the results, the treatment of interculturality in terms of what is given at school through emotional education, teachers specify that it is forgotten and hard. They also note the lack of resources. Based on these responses, the Elkarlanetik ikasiz program has been created, which in 26 sessions seeks to better know one's own emotions and be able to better identify those of others, as well as to develop respect and the ability to interrelate with different cultures, among other things. For this purpose, different resources have been used, among them, musicality, dramatization, cooking and books. In the conclusions, the concerns presented by the teachers in the form have been evaluated and improvements are introduced to face the limits of the didactic proposal. Nevertheless, we have an innovative program, Elkarlanetik ikasiz, which gathers resources to support teaching practice in intercultural contexts.