LH5-6ko haurren literatur obren aukeraketaren azterketa genero ikuspegitik
Fecha
2024-07Autor
Altuna Etxabe, Amaia
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
[EU] Ikerketa honetan, 10-12 urte bitarteko haurrek irakurtzen dituzten liburuetan gizonen eta emakumeen pertsonaiak aztertu dira. Modu honetara, liburu horiek ea genero estereotipoak erreproduzitzen dituzten ikertu da. Horretaz gain, adin tarte honetan, liburuen aukeraketara zein bitartekariren bidez heldu diren jakin eta erreferentziazkoak diren bitartekariak identifikatu dira. Horretarako, erabili den ikerkuntza metodoa kualitatiboa izan da; eskola publiko bateko 98 haur izan dira parte hartzaileak eta horietatik gehien errepikatu diren 17 liburuen genero irakurketa egin da. Azkenik, datuak aztertu, interpretatu eta ondorioak atera dira. [ES] Este estudio ha evaluado las representaciones de hombres y mujeres en los libros leídos por niñxs de 10 a 12 años, con el objetivo de investigar la presencia de estereotipos de género. Además, en esta franja de edad se han identificado los mediadores de referencia que han accedido a la selección de los libros. Para ello, el método de investigación utilizado ha sido cualitativo, con la participación de 98 niños de una escuela pública y realizando una lectura de los 17 libros citados por 34 niñxs. Finalmente, se analizaron e interpretaron los datos recopilados, llegando a conclusiones. [EN] This study examines the portrayal of male and female characters in books read by children aged 10 to 12 to investigate whether these books reproduce gender stereotypes. Additionally, in this age group, the key mediators who influenced the selection of books were identified.. The research method used is qualitative, involving 98 children from a public school and analyzing the 17 books mentioned by 34 of these children. Finally, the data have been analyzed and interpreted, and conclusions have been drawn.