100 metroren azterketa memoria ikasketen ikuspegitik
Fecha
2019-06Autor
Arroita Azkarate, Izaro
Metadatos
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Fontes Linguae Vasconum (FLV) 127(1) : 189-216 (2019)
Resumen
[EU] Lan honen xedea da Ramon Saizarbitoriaren 100 metro (1976) nobelaren irakurketa bat proposatzea memoriaren ikuspegitik. Horretarako, memoria ikasketetan funtsezkoak diren kontzeptu batzuk erabiliko ditugu, eta memoriaren errepresentazioa literaturan ikertzeko tresna analitikoak ere deskribatuko ditugu, narratologia kulturalaren espa-rruan. Memoriak funtzio ezberdinak betetzen ditu nobelan: heriotzaren aurrean prota-gonistari gogora datozkion oroitzapenek humanizatu egiten dute alferrik hiltzera doan gaztea. Beste plano batzuetan, gatazkaren eta zapalkuntzaren memoria komunikati-boaren sortze prozesua irudikatzen dute herritar anonimoen arteko elkarrizketa eta hitz aspertuek.
[ES] El objetivo de este trabajo es analizar la novela 100 metros (1976) de Ramon Saizar-bitoria desde la perspectiva de los estudios de la memoria. Para ello, nos valdremos de algunos conceptos fundamentales de los estudios de la memoria, así como de herra-mientas analíticas como la narratología cultural. la memoria cumple distintas funcio-nes en la novela: los recuerdos del protagonista ante la muerte humanizan a ese joven que va a morir en vano. En otros planos, las conversaciones banales de los ciudadanos anónimos representan la creación y el funcionamiento de la memoria comunicativa del conflicto y de la represión.
[EN] The main goal of this paper is to examine Ramon Saizarbitoria’s novel 100 metro (1976) from the perspective of memory studies. In order to do so, we will describe some key concepts, and also some narratological tools that will give us a means of examining the literary representation of memory, which fulfils different functions in the novel: protagonist’s individual memories in the face of death reveal a character that is used to losing, and this makes the fugitive more human. By means of the contrast between different narrative levels and voices, anonymous citizens’ chitchats reflect the process of constructing and the functioning of communicative memory of the conflict and re-pression.